• Nadjis

Lös i magen av penicilin?

Min son har fått öroninflammation och fick kåvepenin (penicilin frukt, flytande) utskrivit. Han har sedan dess varit otroligt lös i magen, bajset har varit alltifrån gröns-svart till gult. Har detta med medicinen att göra, eller tror ni den stackaren åkt på magsjuka också?
    Tacksam för svar
    på er!

• Svar på tråden Lös i magen av penicilin?
  • Nadjis

Snälla, är det ingen som fått ge kåvepenin eller liknande till era barn?

• Prins William

det är nog det! att det e pencellinet som spökar!! GE honom FIL i samband med penecillinet!!

//carro

William...du är mitt allt!!!
  • Prego75

Penicillin ger nästan alltid lös mage, detta beror på att penicillinet slår ut/dödar bakterier, och det drabbar tarmfloran. Medicinen slår alltså inte bara ut de dåliga bakterierna i kroppen utan även de bra bakterierna som finns i tarmarna.

• Gisse the one and only

Läs på förpackningen om det ska tas i samband med måltid eller på fastande mage.

• Henrik28

tarmfloran rubbas.

Själv så skiter jag floder de gånger jag ta penicilin.
    Dofilus o sånt skall hjällpa, men icke.

• kasa

PROVIVA finns i många smaker och tycker inte banet om så får förälder nåt gott för tarmen . OM man gillar fil så ska det vara DOFILUS eller VERUM hälsofil. Dessa prod inehåller snälla bakterier som funkar låååång ner i tarmen (hoppas det låter bra) K

• Simben

min flicka är oxå lös i magen av pencillin. Hon äter nu i förebyggande syfte. Så det är helt normalt.
    Hon är bara tre månader så det går inte använda dessa tips du fått från dom andra här inne tyvärr.

• Eliin

japp.. min dotter äter också kåvepenin nu och är dålig i magen och kisset luktar HEMSKT av pencillinet..

• Nadjis

Tack så hemskt mycket för alla tips och knep! Då behöver jag inte vara orolig utan bara pallra mig till affären! Tack alla mammor, ni är underbara. Här finns svar på allt!
    på er!

• Elis är min kärlek

Du behöver nog inte oroa dig, jag tror också att det är Kåvepeninet som spökar. Men om du tycker att bajset är svart så borde du nog ringa din sköterska på BVC. Lycka till!

• Elis är min kärlek

Det är ju allmänt känt att PC påverkar magen och för oss kvinnor är det ju inte ovanligt om vi får en svampinfektion i underlivet starx efter avslutad kur. Det är inte ovanligt att man får diarré i samband med en pencillinkur men om man börjar bajsa "svart" är det ju kanske någonting man ska kolla upp.

Och för oss vuxna: Har man problem med diarré så gäller det ju att äta fisk, ris, vitt bröd.. "snälla grejer" med andra ord!

• Nadjis
    Henrik28 skrev 2006-09-14 11:33:48 följande:
    jaha. O jag då?
    Förlåt! Du är med underbar! Kram på dig! Förlååååt!
Svar på tråden Lös i magen av penicilin?