• Malouise

Stora chokladmuffins med chokladbitar på

HJÄLP!
    Jag har lovat min dotter att vi ska baka såna där STOOORA chokladmuffins som man hittar på tex McDonalds och kaféer, såna med stora chokladbitar på!
    Har provat att improvisera, gjort "vanlig" muffins-smet och lagt choklad på toppen, även provat att röra ner chokladen. Det funkar inte!
    Nån som har ett recept på detta??? Stora formar har jag, som är styva, nu står vi redo med alla ingredienser och är baksugna
    Jag älskar KÅRV (¯`°?.¸ ღ www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Stora chokladmuffins med chokladbitar på
  • Malouise

Tack Lucifer, det var snällt, men sååå duktig är jag inte på engelska tyvärr... Det var ju ett evigt letande också, inte ens hälften av sidorna var recept
    Ingen som har ett färdigt recept?

Jag älskar KÅRV (¯`°?.¸ ღ www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html ღ ¸.?°´¯)
  • Malouise

Hittade ett när jag sökte på Google! Det testar vi idag... Men skicka gärna fler!

Ingredienser
    150g margarin
    2 dl socker
    2 ägg
    1½ tsk vaniljsocker
    1 dl och 1-2 msk mjölk
    3 dl vetemjöl
    1½ - 2 tsk bakpulver
    3 msk kakao
    50-100g hackad choklad

Fakta
    Portioner: 6-7st amerikanska muffins
    Tillagningstid: 30 - 40 min

Betyg
    5
    (1 betyg)
    Logga in för att rösta  
    Tillagning
    1) Sätt ugnen på 200 grader.
    2) Vispa margarin och socker vitt och pösigt.
    3) Vispa sedan i ett ägg i taget.
    4) Tillsätt vaniljsocker och mjölk. Vispa lite lätt.
    5) Blanda de torra ingredienserna och rör ner i smeten.
    6) Fyll formerna (ca hälften eller lite mer) och grädda dem i mitten av ugnen i ca 15-20 min. Testa gärna efter 15 min för att se om de är klara.

• Malouise

Smultronängel, jag gick dit, det var en massa länkar, alla på engelska (utom en som var på tyska) som jag klickade på, och dom flesta var reklam för företag bara. Hade jag haft mer tid så hade jag kanske hittat nåt, ska kolla en annan gång
    Nu har jag i alla fall ett recept som kan funka, återkommer med recension!

• SmultronÄngel

Det var inte samma länk jag lade upp, Lucifer hade precis som Alle skriver lagt till ett s för mycket. Utan s på slutet kommer man till en mycket bättre sida med muffinsrecept.

• Lucifer

jag upptäckte att jag skrivit fel, smultronängel skrev rätt adress.

• Malouise

GAAAHHH jag blir GALEN!!!
    Min gubbe har ÄTIT UPP chokladen!!!
    Det blir inga chokladmuffins idag... *snyft*
    Stackars Nikitah står och väntar med sleven... tur jag har några gamla bananer, det får bli bananmuffins istället

• Alle
    Malouise skrev 2006-09-14 11:54:57 följande:
    GAAAHHH jag blir GALEN!!!Min gubbe har ÄTIT UPP chokladen!!!Det blir inga chokladmuffins idag... *snyft*Stackars Nikitah står och väntar med sleven... tur jag har några gamla bananer, det får bli bananmuffins istället Jag älskar KÅRV (¯`°•.¸ ღ www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html ღ ¸.•°´¯)
    Men fyyyy!!! Har du ringt och skällt??? Det hade jag garanterat gjort!
Svar på tråden Stora chokladmuffins med chokladbitar på