• Believe

Hur tar jag reda på min avlidne fars fulla personnummer?

Ja, det är frågan. Jag ringde till Skatteverket men de har bara en massa val som läses upp och inget som passar mitt ärende. Det går ju inte ens att få prata med en riktig MÄNNISKA!

Har jag ringt till rätt ställe över huvud taget?

Behöver få tag på de fyra sista siffrorna för att få ut hans patientjournal. Han dog för sju år sedan.

Oändligt tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur tar jag reda på min avlidne fars fulla personnummer?
  • FruCissy

Du ska prata med folkbokföringen som finns hos skatteverket.

Förvirrad tvåbarnsmamma med shoppingmani
  • Amathea

Pastorsexpeditionen?
    Borde genom ditt personnummer få fram din fars....

Amathea - Mamma till Jonas o Miranda födda i v 24+4
  • RosaMonster

jag tror nog du kan gå till skatteverket och fråga efter den...
    kommer inte ihåg va blanketten heter..
    va där för 6månader sen och fick personnr på min far som varit död i 18år....jag hittar tyvärr inte lappen nu för att säga va det stod på den....

• maddiz

Kan man få ut den patientjournalen??
    Det trodde jag inte var möjligt.

• Plus

Skatteverket är rätt ställe att ringa till. Ring 0771-567 567, välj folkbokföring.

• Believe

Tack snälla goa ni! Jag ringde numret som Plus skrev och vips så fick jag personnumret!

maddiz
    Ja, naturligtvis kan man få ut patientjournalen. Det är ju min pappa. Och han är död seda sju år tillbaka.
    Det är bara att skriva till centralarkivet på sjukhuset där personen avlidit och förklara relationen till den avlidne så får man en kopia på journalen eller mikrofilmerna.

• Themis

Bra att du kom på det innan det gått tio år! För efter tio år omlagras sjukhusens journaler till stora bunkrar på andra ställen i Sverige och det kan ta månader att få ut dem.

=> bara ett tips om nån annan läser och kommer på att det är nåt ni vill ha ut.

• Believe

Bimsan
    Ja, det stämmer bra. Men å andra sidan så.. om man har väntat i tio år så kanske man kan vänta ett par månader till
    Huvudsaken är att de sparas och går att få tag på. En del kasseras ju efter ett tag men de finns kvar på mikrofilm sa hon som jag pratade med på centralarkivet.

Svar på tråden Hur tar jag reda på min avlidne fars fulla personnummer?