• Anonym (otrogen?)

Kan drömmar vara sanna?

Inatt drömde jag igen...en dröm om närhet, kärlek, passion och erotik. En dröm där två människor som är menade för varandra finner varandra igen efter lång frånvaro och inte låter något stå i deras väg...
    En underbar dröm tills jag inser att jag har ena "huvudrollen" men den andra tillhör inte min sambo, pappan till våra två barn, utan "spelas" av en gammal (uppenbarligen inte) "glömd" tonårskärlek...

I drömmen förstår jag att jag kommer förlora allt, hela mitt liv, om jag inte kan stoppa det som sker...men det går inte, jag kan inte, jag bara måste få vara med den här andra mannen!
    "Känner" att min sambo är nära och hur fel det vi gör är men ändå känns det hela så rätt att jag bara inte kan sluta...det är ödet att vi ska få vara tillsammans!

Vaknar alldeles varm i kroppen, varm av kärleken från den andra mannen, men också full av skam.
    Varför känns det så rätt att vara med någon annan?
    Jag älskar min sambo och vårt liv ihop...eller?

Jag kan till och med skaka av mig drömmen men jag känner sådan ångest ifall att vi skulle råka på mannen i min dröm! Vi bor i samma stad och skulle vi ses så kan jag inte ignorera honom, vi var goda vänner...
    Kärlek blev det aldrig mellan oss, trots att vi båda kände något, vi gick helt enkelt om varandra...dålig tonårs"timing" helt enkelt.

Tror inte att vi i värsta tantsnusk-novell-stil skulle omfamnas i en lång kyss eller något men är rädd för att min skam ska komma till ytan och att jag skulle stå där och rodna och svammla och att min sambo skulle "förstå" att det var "nåt" mellan oss...

Vad ska jag göra?
    Är jag otrogen??
    Ska jag berätta om min dröm till min sambo?

Eller är det bara en dröm...?
    Kan det betyda något helt annat??
    Varför drömmer jag drömmar om någon annan, varför inte min egen man?

Detta blev väldigt långt. Hör gärna vad ni har för tankar om detta...vill inte känna mig såhär...

• Svar på tråden Kan drömmar vara sanna?
  • Anonym (ingen fara)

Äh, jag har drömt sexdrömmar om de flesta i min bekantskap, det är inte så mycket att bry sig om.
    Om du älskar din man och har ett bra förhållande i vaket tillstånd så är det bara en dröm.

• mama79

Tror inte att du ska ta så allvarligt på det. Hjärnan spelar oss många spratt när vi sover och det är tur att det inte är sant! Tycker inte att du ska berätta, det var en dröm, inget mer. DU har inte gjort något. Varför såra med känslor som egentligen inte finns? Jag har också drömt en massa konstigt, det har nog de flesta fast alla inte kommer ihåg det.
    Du fick en god natts sömn, var glad för det. Nu är du vaken och livet är ännu bättre!

• Anonym (otrogen?)

Så då är jag bara fånig? Varför känner jag mig då så rutten...?

Sexdrömmar har jag haft tidigare men de här drömmarna är annorlunda...normalt känner jag mig inte så skamsen...

Men, ni har kanske rätt.

• JeanneDArc

Drömmar handlar ofta om annat än det som verkar uppenbart.. tror inte du ska ta den så allvarligt och absolut inte ha skuldkänslor! Vissa drömmar känns också extremt intensiva någon dag efteråt, men låt det gå en vecka så ska du se att den inte känns särskilt äkta längre.

• Anonym

Herregud vem drömmer inte om att man är otrogen då och då i sina drömmar och sen vaknar man upp och inser att man varit trogen vilken underbar känsla :)

• frugiraff

ja absolut... du är otrogen och på värsta sätt!!!

• Anonym

hej, jag tror att många har snuskiga drömmar faktiskt.

Svar på tråden Kan drömmar vara sanna?