• firiona

var kan man köpa en billig och bra kattsäng?

Får hem lilla kisen på lördag, nu ska jag försöka hitta en bra kattsäng till honom. Bor i Halmstad, men här finns ju de flesta stora affärer som finns i resten av landet. Tittat lite på rusta, men de verkar inte ha några. Är det någon som kan tipsa om något bra ställe?

MVH

• Svar på tråden var kan man köpa en billig och bra kattsäng?
  • Buggis

Vi köpte en bra och billig (75 hundsäng på ÖB. De har nog kattprylar också

• Buggis

hehehe 75 kr skulle det stå

• LPW

Har du varit i vanliga djuraffärer?! Våra katter ratar de dyra kattsängarna vi köpt till den och älskar för tillfället att sova på de flyttlådor som vi fortfarande inte har packat upp

• Thinariel

IKEA har (om det nu finns i Halmstad?). Däremot är det nog svårt att få en katt att sova där man vill. Våra kissar sover ovanpå toalettskåpet!

• Supermamsen

Bygg en egen i kartong O KLÄ IN I TYG

• Eddan

Det är väldigt sällan vi lyckas få kattorna att sova i någon av de otaliga kattsängsvarianter vi burit hem genom åren. En favorit har dock varit en hängmatta klädd i fuskpäls. Den hängs upp på t ex ett element och våra kattor slåss nästan om att få sova där på vintern.
    http://www.tassalogen.com/shop/showArticles.php?umenuid=67&display=2
    Scannern till datorn är också en stor favorit - "först till kvarn... ".

Lycka till med lillkissen!

• Jempa L

Min kisse älskade att sova inuti tvättmaskinen Speciellt sommartid. Tro att man alltid fick kolla nogrant innan man tvättade!
    Annars var hundens Bia-bädd populär trots att den var 100 ggr för stor.
    Jag föreslår nog också att köpa ngt billigt i början eller göra själv, tills man vet hur katten "vill ha det" och vad den tycker om.

• LPW

Våra katter tycker allra bäst om att sova i vår säng

• Pollyanna

Min ena katt gillar trång små kartonger (ex skokartong), där man pressar ut väggarna med kroppen.

• Zazziz

Kattsäng är nog en ganska onödig pryl... vi har både mysiga korgar och ett fint klätterträd med koja till våra katter men inte sover dom där inte. Ena katten sover helst i dotterns säng eller på en filt eller vad som helst som ligger på golvet. Den andra ligger på hallgolvet, i fönstret eller i våran säng

Svar på tråden var kan man köpa en billig och bra kattsäng?