• Anonym (Aj-Värk)

Livmoder-infektion

Jag var hos gyn igår efter att ha haft smärtor i underlivet och det visade sig att jag har infektion i både livmoder och äggledare och har fått dubbel antibiotika-kur mot det.

Jag frågade hur man fick det och hon svarade att man kunde få det som vilken infektion som helst, men när jag läser lite på nätet nu så står det att det oftast kommer efter obehandlad klamydiainfektion...  Hon tog inte ens något test för detta.

Däremot gjorde jag ett test dagen innan som jag väntar på resultatet för.
    Hon sjukskrev mig inte heller trots att jag har lite problem med att gå ibland eftersom det hugger till så ordentligt så ofta.

Någon som vet eller har erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-14 14:13:39:
    (Gyn visste inte att jag redan tagit klamydiatest, så det var konstigt att hon inte tog ett... )
  • Svar på tråden Livmoder-infektion
  • Anonym (Aj-Värk)

Ingen?

• Anonym (Aj-Värk)

Men... verkligen INGEN? :-/

• Anonym

jag har hört att obehandlad klamydia oftast ärorsaken till äggledarinflammation, men att anledningen till livmoderinfektion brukar vara att man får det efter förlossning eller missfall.

var det ett klamydiatest du gjorde dagen innan?

• Anonym (Aj-Värk)

Ja det var ett klamydiatest, får svar i morgon... gud om jag har klamydia, då innebär det att jag har fått det nyligen... gjorde tester innan sommaren på min årliga gynkontroll och testade för allt möjligt, bla klamydia och då hade jag det INTE.. har haft pojkvän i 1,5 år nu... fy vad jobbigt..... Han är dessutom här hos mig nu... och jag har inte sagt att jag gjort testet och ska få svar i morgon...  Tänk om han varit otrogen...

• Anonym

då hade du verkligen otur... för de flesta vad jag hört tar det ett bra tag innan klamydia utvecklar sig till äggledarinfektion.... men men du kanske inte ens har det. men vad sa hon om livmodersinfektionen då?

• Anonym (Aj-Värk)

Ja jag behöver ju inte ha det, men har haft ont i 1,5 månad innan jag gick till läkare så det är kanske inte så konstigt att det gått så långt. Trodde det var ömt iom att jag slutade med p-piller för 2 månader sen ca, en förändring för kroppen...

Läkaren sa att man kan få det här precis på samma sätt som att man får en infektion i handen eller ont i örat... Men det stämmer ju inte när jag läser på internet.. då hänvisas det nästan hela tiden till klamydia. Men det visar sig väl i morgon om hon har rätt..

Usch vad jobbigt att vänta..

• Anonym

men hon är alltså säker på att du har livmoderinfektion OCH äggledarinfektion????
    1.5 månad är inte länge att ha klamydia hade själv det typ så länge.. många går runt men det i fleraår!!!!! hmm förstår att det är jobbigt och många läkare säher olika saker....

• Anonym (Aj-Värk)

Hon tog ultraljud och sa att hon var säker på att jag hade det.. man blir ju helt virrig... Ja jag vet att man kan gå med det i flera år men det kan ju visa sig snabbt också.

Ska fixa lite middag nu, har fått vara hemma från jobbet pga värken idag.

Tillbaka sen :)

• Anonym

bra att hon gjorde ultraljud.... usch hoppas det blir bra för dig!!!! dåfår uppdatera imorgon hur det ser ut....vet hur det är att vara orolig!!!!!!

• Anonym (Aj-Värk)

Tack :) Det ska jag göra!

Svar på tråden Livmoder-infektion