• Loab

Operation av pungbråck

Min son, 18 månader, ska opereras för pungbråck om 2 veckor och jag undrar om det är någont som vet hur länge man behöver vara hemma från dagis efteråt? Han blir sövd och opererad på morgonen och får åka hem på eftermiddagen men, som sagt, hur länge bör han vara hemma?

• Svar på tråden Operation av pungbråck
  • missteddy

en vän till mej gjorde det i vuxen ålder och han var hemma från jobbet i en månad och kunde nästan inte gå på en vecka så jag tycker du ska kolla hur har är efter en tid och utgå efter det

• Microlys

Det berättar nog den behandlande läkaren...

• Loab

Microlys:
    Det tror jag också att han gör, troligtvis berättar de t.o.m med på inskrivningssamtalet nästa vecka, men jag är liksom intresserad av att veta det nu...

• Loab

Microlys:
    Smart! Men jag har redan gjort det - de har telefontid må-tor 10-11... Tack ändå!

• mludvigs

Ett barn har ju inte samma känsel i pungen som en vuxen man så jag tror verkligen inte det handlar om en månad. Skulle det har varit så lång tid hade de säkert skrivet det i kallelsen! Utan jag tippar på högst en vecka.

En kompis son fick en pungkula uppsparkad (tillbaks till magen där de ligger från början) när han var 10. Han opererades för det och var tillbaks i skolan efter en vecka.

• abnocto

Min son opererades som liten och vi var bara hemma samma dag. Man gjorde operation med titthål och han kände inget efteråt. Dagen efter var han som vanligt.
    Så om han har ont räcker det säkert med någon dag om det är med titthål.

• Tesssan82

Måste bara fråga hur man märker pungbråck??
    Min son kan ibland vara väldigt röd på en pungkula (alltid sammaplats) Sen kan han ibland ha ganska ont och ojja sig ...
    Ska ringa BVC men har inte hunnit med det på morgonen idag!

• abnocto

Min sons pung var större än den andra och man kunde nästan se igenom den om man lyste med ficklampa bakom p,g,a vätskan i den. Han kände absolut ingenting coh led ej av det.

• EMO 979

Min son opererades vid fem månader...samma dag på sjukhuset var han uppe och sprang i läragåstol ...dan efter behövde vi ge honom alvedon en gång... små har inte ont lika länge som en vuxen..sen beror det ju naturligtvis på hur stort bråcket är och hur omfattande pperationen blir..

LYCKA TILL !!

• Loab

Tack för hjälpen! Jag hintar om på jobbet att jag blir hemma några dagar så får vi se!

Vår lille är alltid svullen på ena sidan av pungen på eftermiddagarna - det blev värre när han började gå. Han verkade inte ha ont men vi ville kolla upp det ialla fall och läkaren sa att det var pungbråck. Fick operationstid väldigt snabbt och det ska bli så skönt när det är över! En enkel "standard operation" men man blir ju alltid lite nervös när de ska sövas...!

Svar på tråden Operation av pungbråck