• bebbe07

Lite hjälp och tips tack om Emmaljunga city cross!

Har lite problem med det här med barnvagnar, är ju en djugel.. Men har nu bestämt mig nästan till 100% att det blir en emmaljunga city cross nu!.. Nån som har erfarenhet av den, bra och dåligt?.. Min bebbe är beräknad den 8 feb.. Jag vet inte vad som är bäst en citykorg, mjuklift eller en hårdlift?? Nån med lite erfarenhet kanske kan tipsa mig vad som är bäst under kalla årstiden..bor i norrland..så..

• Svar på tråden Lite hjälp och tips tack om Emmaljunga city cross!
  • Linrob

Vi har precis beställt vår Emmaljunga City Cross. Vi tog med City korgen. Har en kompis som har den vagnen men med hårdlift, hon uppfattar att hårdliften lutar lite neråt, dvs huvdsidan är lägre. Hon ångrade att hon inte tog en City korg. De på Barnens hus rekommenderade att vi skulle ta City korgen eftersom vi skulle få barn mitt i vintern (1 januari)och att det blir mer ombonat i en citykorg. Bor i Luleå så vi ha rätt så kallt vintertid.
    Sedan så ska jag nog köpa en allround åkpåse, samt ha ett lamskinn i botten. Sedan får man klä bebben varmt.
    vi valde färgen Java.

• bebbe07

Jaa..de känns som jag är inne på en citykorg med..och gissa vilken färg..jo java!! Ha du sett den live? Tycker den verka jättefiiin!! Tänkte oxå köpa en åkpåse till och självklart ett lammskinn..såå mysigt för bebben!! men tack för lite tips!!

• Flisis

Har också city korgen. Bebis är inte född än så jag vet inte hur den är in action. Men den står här och väntar och ser väldigt fin ut

• madde84b

Beställde en mjuklift, tyckte den verkade så lätt och bra ska ha lammskinn i botten och ett litet täcke, det räcker nog....även när man åker till överkalix under jul Valde färgen platina, hoppas att den kommer snart

• Nocturnal

köpte en city cross m mjuklift,i färgen sport pacific tror grabben i magen tycker det blir toppen

• elli26

Har en citycross med citykorg; är supernöjd! Snygg och praktisk både för bil och promenad.(Lätt att lasta och köra)
    Det enda jag har hört som är negativt om citykorgen är att om man får en stor bebbe, så kan den nästan bli för liten efter några månader...

• bebbe07

Ja..tycker om citykorgen!! Och den känns ju mer obonat till vintern..men de beror väl på hur man bäddar!! Hm hm..

• Smirretissen

Tror att man bör fundera över vilka behov man har... Bor man i lgh, 3 trappor utan hiss så ska man kanske inte välja korgen... Har man hus eller lgh m hiss så spelar det ju inte så stor roll... Jag är ganska liten (fast stark) och jag valde mjuklift (fastän jag bor i hus) eftersom jag ofta åker bil... Lättare att lyfta... Dessutom blir mjukliften till en åkpåse om man tar ur bakstycket... perfekt sen till våren när bebi inte längre vill ligga ner... Har bf i december, fast bor i Sthlm... Å så bäddar man ju varmt med lammskinn och filtar...

• gissberg

Har oxå köpt City crossen med citykorg till lillkillen. Men köpte Brios fleecepåse till och sedan lammskinn i botten. Räcker så i Sthlm tror jag. Köpte babyblå city korg och racing red på sittdelen.

Svar på tråden Lite hjälp och tips tack om Emmaljunga city cross!