• Nettan73

Svullna fötter - värre efter förlossningen

Jag hade som så många andra väldigt svullna fötter, anklar och smalben under slutet av gravidieteten och det kunde jag leva med. Jag trodde svullnaden skulle försvinna i och med förlossningen, men det stämmer uppenbarligen inte. Nu är det en vecka efter förlossningen och jag är mer svullen än nånsin - hur kommer det sig..?

• Svar på tråden Svullna fötter - värre efter förlossningen
  • Lisabettan

Har ingen aning om varför, men för mig tog det ett par veckor (kanske 6-7 v) innan svullnaden gick ner.

• Jessie73

Precis så var det för mig också! Efter förlossningen var jag tom svullen under fötterna, så det gjorde ont att gå.
    Jag har för mig att det tog ca 2 mån innan allt försvunnit, från fötterna iaf...i övrigt har jag fortfarande svullnad kvar, efter 4 månader.

• Nettan73

Ah, vad skönt att vet att jag inte är ensam om detta.. Tack!

Och nu när jag vet att det är okej att ha så här så kan jag ju fortsätta kräva massage av sambon..

• Jessie73

Det tycker jag att du ska göra! Det gjorde jag...det var antagligen det som fick svullnaden att ge med sig...Flört

• lill tess

vätskan ska ur kroppen och den går nedåt så det sista som försvinner är svullna fötter. Jag frågade på BB och hon sa detta. Jag var inte så svullen innan men efter.

• Safiren

Vår BM på BB-hemvård sa att det är något man ofta missar att informera om... att man rent kan bli MER svullen efter förlossningen. Det brukar ge med sig på två veckor. Är nu en vecka sedan förlossningen för mig och jag får snaaart på mig mina egna skor :)

Svar på tråden Svullna fötter - värre efter förlossningen