• Hildis

Förkyld OCH solbränd!

Usch, vad tråkigt! Stackars lille O, 5 månader, har blivit förkyld. Riktigt snuvig och rosslig. Hostar och snorar och ligger just nu och snarkar. Undrar om det kan ha varit lite feber också. Han såg så dimmig ut på ögonen på kvällen.

Dessutom har jag lyckats bränna honom på kinderna i solen! Fy, jag får så dåligt samvete. Trodde väl inte att solen skulle ta så mycket när det var så kyligt ute och mitten av september. Dumt dumt att bränna en så liten. Dom ska ju inte vara i solen alls!

Hur tar jag bäst hand om en liten förkyld en? Är det bra med frisk luft eller ska man stanna inne i värmen någon dag?

Och hur illa är det med röda kinder på en bebis? Smorde lite med Inotyol. Andra tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Förkyld OCH solbränd!
  • Tjohalia

Frisk luft är bara bra! inneluften är sämre än uteluften, klä bara på honom lagomt, ej för varmt det är onödigt att höja temperaturen ytterligare om han redan har lite feber.

Gravid igen
  • cool

Att gå ut en runda är inte farligt,min kille är oxå genom förskyld,men en liten mössa oh jacka sen ut en runda.Det är jobbigt där dom är sjuka,tycker så synd om dom små..

• Shagwell

Här är en till med förkylning...hon har hållt mig vaken i två nätter på raken..Om hon är lika galen inatt så ska jag stoppa henne i vagnen och gå en runda i nattluften! Igår sov hon t ex 3 timmar när hon fick sova utomhus, sover hon inne i spjälsängen blir det max en timme.
    Klä på dem som vilken annan dag som helst, dvs kläder efter väder. Jag klär aldrig på mig extra varmt bara för att jag är förkyld, tvärtom så är man ju oftast lite varm/svettig och vill hellre ta av sig...

kram & krya på bebben!

Svar på tråden Förkyld OCH solbränd!