• Madame Pernelle

Restaurangtips i Eskilstuna?

Hej!

Jag och min sambo ska på en liten minisemester till Eskilstuna nästa vecka. Och nu undrar jag om det är någon som har något tips på bra restauranger? Jag vill gärna ha tips på både lite finare och mer "vardagsrestauranger".

Ni får även tipsa oss om det finns något ni absolut tycker att vi ska passa på att göra när vi är där, vi kommer att vara i Eskilstuna i tre dagar.

• Svar på tråden Restaurangtips i Eskilstuna?
  • Mys m princess

Tingsgården-> En lite dyrare men fint att äta på.

Acropolis -> Är väl kanske det stället som är fint att äta på om man vill ha tre rätters.

Skall ni äta Kebab så rekomenderar jag Kebabhuset i närheten av torget.

Gillar man museer så faktorimuseet ligger ganska centralt och bra fri entre.

En jätte fin park att promenera i är Rothoffsparken. Det finns ett fik där också.

Hmm va svårt att svara när man inte vet vad ni tycker om.

Var skall ni bo centralt?

• Madame Pernelle

Tack för dina svar!!

Vi ska bo på Hotell Statt.

• väntar o längtar

Tingsgården är helt klart den mysigaste. Dessutom har de god mat och en urmysig atmosfär, titta på www.tingsgarden.se.
    Annars så är det nog Nybron eller Grappa som gäller.
    Alla tre håller normal prisnivå = varmrätt för runt 150-250 kr i runda slängar.

Papas Tapas är en mysig tapasrestaurang som också är värd att besöka. Det finns tapastallrikar i "alla" prisklasser. www.papastapas.se

Vardagsmat... beror ju lite på vad ni gillar men vi har en bra thaikrog på Rademachergatan - Wieng Thai, asiatisk snabbmat på Spicy Hot - www.spicyhot.se, smarrig sushi finns det mittemot McDonalds inne i stan.
    Om ni ska vara här någon vardag och ska äta lunch så rekommenderar jag Köttskolan - på Smedjegatan 30-nånting skulle jag gissa. Det är en oansenlig liten skylt men jättegod lunch.
    Sen har vi även Macbeth (en f.d. sunkig pizzeriga) som har en suveränt god lunchmeny med 12 olika alternativ varje dag.

Hmm... kommer inte på något mer så där på rak arm. Men säg vad för typ av mat ni gillar och om det är lunch eller middag vi pratar om så kan jag komma med fler förslag.

• väntar o längtar

Glömde ju det viktigaste - fikaställena!!

Café Kaka - smarriga jättestora kanelbullar.
    Café Tingsgården (ligger brevid restaurangen) - citronmarängpajen... finns ingen godare.

• bobolina

väntar och läångtar: Sök som promotor för E-tuna.. tom så jag blev sugen, hehehe bor i stan..

• väntar o längtar

Vad katten! Äta & fika är ju det enda man gör.
  • Madame Pernelle

Tack så jättemycket för era svar! Nu har vi ett par ställen att välja mellan!

Svar på tråden Restaurangtips i Eskilstuna?