• Anonym (hjälp!)

Blödande tandkött :-( *panik*

Börjar med att säga att jag inte är gravid så detär inte därför det blöder från tandköttet!
    har sett att jag blödid från tandköttet ett tag nu när ja borstat det, jag vet inte hur länge det pågått för jag har en dotter på ett år och när jag var gravid blödde det ju såklart.

Nu i morse när jag vaknade så var det torkar blod mellan och på mina framtänder så nu har tandköttet blödid när jag sovit också så nu blir jag lite orolig.

kan det ha med att jag ammar att göra att det fortfarande blöder??
    Min otaktiska svärmor sa att om man har leukemi så är man lättblödd i tandköttet men då borde jag väl ha fler symtom??

Nån som kan hjälpa mig!!????

• Svar på tråden Blödande tandkött :-( *panik*
  • evaviola

gå till tandläkaren o kolla upp, kan vara en inflamation eller en ficka. Har du inte eltandborste så köp det, och börja skölj med Listerin.

• Anonym (hjälp!)

Så du tror inte att det akn vara något värre som tex leukemi???

• evaviola

Det är inget vi här på fl kan sitta o tro om, leukemi är en allvarlig sjukdom och ingen utan utbildning ska uttala sig om det. Som sagt, gå till tandläkare först o främst.

• morriis

Kan ju vara tandköttsinflammation.

• Anonym (hjälp!)

Tack för era svar.
    det är klart att ni inte kan svara på om det skule vara leukemi eller något annat heller för dne delen!
    men är det någon som vet vad det vanligaste är att man har brist på om det blöder mkt från tandköttet??

• evaviola

nä vänta, det var näsblod.... förvirrad idag.

• Anonym (hjälp!)

Det låter ju inget vidare. Låg på 149 för några månader sedan, då innebär det ju att det är något stort fel på mig om järnvädet sjunkit så
    tack för era svar!

• Anonym (hjälp!)

Detlät bättre i sånna fall
    men jag är nervös ändå nu!
    ska ringa tanläkaren nu!

• evaviola

Ja, gör det o se vad dom säger.

• Anonym (hjälp!)

eftersom jag sover med munnen öppen så kan det bli torrt och då blir det sprickor som kan blöda sa hon! fick en tid på måndag! just nu känns det långt till måndag!

ringer till vc så kanske jag kan få lämna ett hb så får vi se!

• Anonym (hjälp!)

känner nu att det inte blöder fån "ingenstans" utan att det kliar lite därifrån det blöder och att det känns lite svullet där!
    Då borde det nog vara inflammation!?

• morriis

Ja det kan det mycket väl vara. Lugna ner dig lite nu TS

• Anonym (hjälp!)

Jo jag är säker på att det är tandköttsinflammation nu för tandköttet har svullnat upp där det kommer blod ifrån nu. Har nog inte skött mina tänder som man ska, har nog tyvärr blivit bortprioriterat med en dotter på ett år!
    sen så kanske det har med amninghormoner att göra med, eftersom det är mer lättblött när man är gravid!

• Anonym (hjälp!)

har nu även läst på fass om leukemi och där står inget om tandköttsblödningar, bara om näsblödningar och sånna har jag inte!
    Sen vid leukemi så har man ju en massa andra symtom som trötthet och viktnedgång!
    jag är en trött tjockis men alla mammor är trötta och jag har nog alltid varit trött
    vid leukemi borde ju tillståndet försämras snabbt utan vård och mitt tandkött har nog blödit extra mkt i en månad åtminstone!

Svar på tråden Blödande tandkött :-( *panik*