• fenomena83

Jag hittade Karlssons klister i mina trosor...

Ja ni vet så som Karlssons klister ser ut när det har torkat lite, inte helt men halvt? Typ lite geléaktigt och samtidigt kladdigt och man kan forma det till en klump?
    En sån trevlig geléklump hittade jag i mina trosor
    Jag vet ju till typ 99% att det borde vara slemmisen, men måste bara höra med er först om det kan va så att den ser ut så.
    Sen lite senare när jag varit på toa och torkade mig så fann jag ännu mer slemmigt äckel på papperet, såg ut som om någon snytit sig där i *blä*

Hur såg er slemmis ut? Hur länge dröjde det sen efter att den gått tills ni födde?

Jag har helt noll koll på slemmisar eftersom den aldrig gick när jag fick pojken. Så detta är ju en ny erfarenhet.
    Är i vecka 37+1 idag så det kan ju dröja ett tag till men jag hoppas inte det? fick reda på hos bm att jag är öppen 1cm så nu hoppas jag att det rullar på lite?
    UL-datumet är nämligen helt taget ur luften tycker jag själv!!!!!

Men som sagt var hur såg er slemmis ut?

• Svar på tråden Jag hittade Karlssons klister i mina trosor...
  • ebben

min var liksom VÄLDIGT seg/slemmig/flytande......gick INTE att forma klumpar av .hehe,inte för att jag försökte ,men som det såg ut så hade det nog inte gått.
    Sen fick jag ju rejäla värkar på en gång,då den kom.........

• fenomena83

jo alltså klumpen som jag hittade i trosorna gick det att forma nåt av (ursäkta äckelpratet).. men inte av det som senare var på papperet (försökte inte iofs), det va mycket slemmigare liksom.. såg mer ut som snor från någon mycket förkyld... har aldrig sett nåt liknande kan jag ju säga.
    bläää va äckligt

• Sevin

Det där är slemmisen och visst äcklig är den
    Men har för mig det skall komma blodstrimmor i den för att det skall vara på G.
    Minns endast att den var äcklig vid min förra graviditet,precis som du beskriver den.
    Den kom vid toabesöken och det var i omgångar..

• gravid84

Gjorde exakt samma "fynd" för en eller två veckor sen, utgår ifrån att det var slemmisen, eller iaf del av den för jag har aldrig sett nåt liknande.

• wakkie

gjorde samma fynd ja med i dag men problemet är att jag är bara i v 32 än såhär blir det nog en ny slemmis, men visst lite nervöss blir man allt... var hos bm i förrgår o e öppen 2 cm o fix bebis men vill inte att bebisen ska komma ännu=/

• duddi

det e slemmisen..liknar gele,snorkråka eller tapetklister...min såg ut så..men slemmisen kan återbildas...men man ska aldrig vara säker..be din barnmorska kolla om du öppnat dig mer..lycka till

• Hondan

Men alltså! Jag har hittat JUST DET DÄR ett par gånger i trosorna, och jag är bara i vecka 28.
    Kan man "tappa" lite av slemmisen när som helst, eller? Jag trodde att den där gummiklumpen bara var ännu en sorts flytning. Man har ju alla sorter nu för tiden...

• Babyyy

Måste fråga en sak..de e många som säger att de är öppna 1cm eller 2cm, men hur kollar ni det? Är det bm som ska göra det??

• smurfis75

För mig gick slemmisen i perioder, först 14 dagar senare kom det med blodstrimmor och samma dag föddes Texas, så det kan dröja lite..lillkillen är idag 18 dagar

• Tjohalia

det där med snor känner jag igen Min slemmis gick i omgångar, första kom kring vecka 38 och det sista kom när förlossningen startat i vecka 42 (bf+15 är dottern född)! Då hade jag dessutom varit öppen 2 cm på koll hos bm 2 veckor tidigare...

Hondan skrev 2006-09-15 18:33:18 följande:
    Men alltså! Jag har hittat JUST DET DÄR ett par gånger i trosorna, och jag är bara i vecka 28.Kan man "tappa" lite av slemmisen när som helst, eller? Jag trodde att den där gummiklumpen bara var ännu en sorts flytning. Man har ju alla sorter nu för tiden...
    slemmisen kan lossna för tidigt men den återbildas igen, du behöver inte varar orolig. Dessutom kan man ha väldigt rikliga och slemmiga flytningar utan att det är slemproppen.
    Joline ska få ett syskon i februari
  • fenomena83

Hondan ja man kan nog tappa lite av den när som helst, men den återbildas ju också, så det behöver ju inte va något farligt. Bara för att man tappar slemmisen så behöver ju inte det betyda att man är vidöppen och bebis vill ut. Det kan ju bara va så att den sitter löst eller nåt eller att kroppen vill byta ut den för att den kanske inte fyller sin funktion? det är bara kroppen som vet och så länge du inte mår dåligt så är det ju ingen fara på taket.

Babyyy, ja på mig va det så att när jag va hos bm så berättade jag bara att jag haft så fruktansvärt mycket förvärkar plus att jag dessutom varit inlagd för att jag haft infektioner och skit och sådär. Så hon blev nyfiken själv och frågade om jag tyckte att hon skulle kolla om jag va öppen och det va jag. Så det va hon som kollade det alltså, vet inte om man kan göra det själv på nåt vis, om man nu har så långa fingrar och vet hur man ska kännas där nere i vanliga fall (när man inte är öppen) så kanske man kan det.

• fenomena83

å där va jag lite seg igen

Svar på tråden Jag hittade Karlssons klister i mina trosor...