• imorgon är en annan dag

Hur gör man uppfart med grus?

Vi behöver bredda vår uppfart så det får rum 2 bilar. Hur gör man det enklast och billigast? Har ju sett att vissa har bara grus på sina uppfarter och man vill göra det, hur gör man då i stora drag? Antar att man börjar med att gräva bort gräsmattan och sen ....? Hur mycket kostar sådant där grus? Och hur gör folk som bor i hus med motorvärmare? Vilken slags timer skall man köpa?

• Svar på tråden Hur gör man uppfart med grus?
  • lycklig fru

Vi har grus på vår uppfart. Jag är lite osäker på exakt vilket underarbete som behövs för att det ska bli bäst. Det kan ju vara bra att lägga någon slags fiberduk under så att ogräs ine kommer upp lika lätt. Speciellt eftersom det varit gräsmatta innan där ni ska gräva.
    Det behövs säkert någon slags sand (makadam?) under gruset. Framför allt eftersom det ska stå bilar på gruset, så att det inte sjunker ner för mycket.

Har ingen koll på vad grus kostar.

Vi har ett tvåbils-garage, men får inte in bilarna i det p g a att det är för mycket annat "skit" i garaget. Därför har vi dragit ut sladdar till motorvärmaren under garageportarna och timern sitter inne i garaget. Köp en timer som tål att sita utomhus.

Detta kanske inte var till så jättemycket hjälp

Jodå, lycklig fru, all info är till stor hjälp då min man och jag är så jättevilse med allt vi måste göra för det nya huset.... tackar, tackar!!!

Någon mer som vet hur man fixar en uppfart?

Zenobia, tack för puffen. provar och puffar själv en gång till. Någon här måste väl ha gjort en uppfart?!

Tack Sanna77!

Svar på tråden Hur gör man uppfart med grus?