Hur kan jag sakna mannen som har gjort mig så illa?
Så står han där och ser ut som när jag blev himlastormande förälskad i honom. Det är ingen vanlig saknad jag känner utan en sorglig saknad efter det som aldrig kommer att bli, den familj vi aldrig kommer att vara.
Jag lämnar över sonen till honom, säger något trevligt neutralt och sen springer jag hem med tårarna rinnande. Jag får en märklig impuls att gå med dem, jag saknar den har var då så mycket. Han var min trygghet då, min älskling. Det är så svårt att förstå att det var han som sen slog mig och sa alla vidrigheter, jag får inte ihop de två.
Det senaste året har vi bara setts i tingsrätten, när han dömdes för att ha hotat mig och min familj och när vi tvistade om vårdnaden som blev min.
Nu kommer jag att träffa honom flera gånger i veckan när han hämtar sonen och jag blir nästan mer rädd för mig själv och mina känslor. Jag skulle aldrig säga det till någon i min närhet, de skulle tro att jag var galen, och inte till honom, det skulle han använda emot mig. Jag erkänner det bara här, måste få det ur mig, de här dubbla känslorna som är så tunga att bära.
Han har en ny och jag träffar en man som är hans motsats, lugn, stabil och trygg. När jag vaknade kände jag mig förälskad i den nya mannen men nu när jag såg honom, pappan till mitt barn, blev jag så förvirrad. Det värsta brottet han begick var inte att han slog eller hotade mig utan att han svek min kärlek på ett sånt fruktansvärt sätt. Jag gjorde allt jag förmådde och han förstörde allt vi hade i ett slag.
Han är sjuk, jag vet att han är det, men det är så svårt att förstå när han står där och ser ut som vanligt, som när jag blev lycklig av att se honom.
Hur ska jag orka bära allt det här inom mig? Det blir aldrig någon försoning, ingen upprättelse, bara en totalt ödelagd kärlek och en sorg som är för mycket för ett hjärta att bära.