Mitt snitt tog en 40 minuter, Natasia var ute efter en 5 minuter kanske och resten av tiden syddes jag ihop.
Direkt efter operationen körde dom in mig i ett vanligt förlossningsrum, där jag fick ligga ungefär 2 timmar, en sköterska kollade mitt blodtryck varje halvtimme och jag fick en spruta med blodförtunnande medel (mot blodpropp). Jag fick ha Natasia och min sambo hos mig hela tiden.
Jag fick spinal bedövning, en injektion i ryggen, precis innan jag skulle rullas in på operationssalen. Det tog inte lång tid alls (nån minut?) innan jag kände hur benen blev varma och började domna bort. Urinkatetern satte dom efter jag fått ryggbedövningen, men i vanliga fall brukar katetern sättas redan innan man rullas ner till operation. Bedövningen satt i länge, men jag kunde röra lite på benen när jag låg i förlossningssalen men jag hade inte nån känsel eller styrsel utan det kändes mer som att det var nån annans ben.. typ. Jag snittades klockan 9 på morgonen och var uppe och gick vid 5-6 på kvällen.
För mig var snittet en förbannat hemsk upplevelse.. mitt blodtryck sjönk väldigt så dom fick ge mig efedrin ett par gånger för att få upp det, jag mådde väldigt illa och hade ångest.. Stannade på sjukhuset en vecka, vantrivdes enormt men Natasia behövde lite hjälp med att äta så vi var tvungna att stanna såpass länge.
Dom fyra första dagarna fick jag en spruta i låret mot blodpropp varje morgon, varje dag fick man 4st 1grams alvedon och vid behov nåt starkare som jag inte minns vad det hette.
Hoppas det går bra för din kusin!