• Ipomea

Hitta fint guldhalsband till liten kille?

Vart hittar jag ett fint guldhalsband till en 1-åring?
    (Inte nåt som han ska ha på sig varje dag nu när han är så liten)
    Tycker det finns så lite att välja på till killar.. En skridsko, nallebjörn eller fotboll har jag sett men tycker inte om dem..

• Svar på tråden Hitta fint guldhalsband till liten kille?
  • Prinsessan Zelda

köpte silverhalsband till Adam när han yllde ett. Med en bil på (pappan älskar bilar )

Adam har det dygnet runt. tycker själv att silver är bättre då det är mycket billigare. Det är lätt hänt att de går av, antingen att de råkar slita av det eller fastnar i nåt. Vi har fått köpa ny kedja en gång än så länge.

• Ipomea

Tycker det är sååå fint när dom har halsband fast dom är så små, men jag är orolig att det kan vara farligt.. Att dom kan fastna när dom leker.
    Tänkte att han kunde ha ett till fint liksom.

• loppaplina

Min lillkille har en liten guldbil som hänge, den är verkligen jättesöt. Ser ut som en mini bubbla

• Prinsessan Zelda

men en tunn kedja går av om de fastnar.

• Ipomea

Tänkte åxå så Zelda.. har du fått några reaktioner rån andra ang halsbandet? Alltså negativa

• Isola C

Min son har ett guldhalsband med ett guldkors, han fick det av sin pappas släkt när han döptes.  Men det har han inte på sig så ofta, är såå rädd att det ska gå sönder! Bara vid vissa tillfällen.
    Sen har han ett silverhalsband också, med sitt stjärntecken i silver. Det fick han också när han döptes, jättefint!

• Amathea

Vår Jonas fick några halsband när han döptes.... tre silver och ett guld.
    Det i guld är en oxe, eftersom han är född i oxens tecken.
    Sen fick han en blå sko, och en motorcykel.
    Han är döpt efter makens vän som omkom i en mc-olycka så motorcykel var verkligen en personlig gåva och väldigt uppskattat av min man framförallt.

Amathea - Mamma till Jonas o Miranda födda i v 24+4
  • Prinsessan Zelda
    Ipomea skrev 2006-09-15 22:06:30 följande:
    Tänkte åxå så Zelda.. har du fått några reaktioner rån andra ang halsbandet? Alltså negativa
    min farmor som bor i usa tyckte jag var galen, men hon är lite orolig av sig. Annars har jag inte hört något negativt.
  • Leaaa

Köpte guld halsband och en graverad id-bricka i guld när Emil fyllde 1. Han har haft dom på sig sen dag 1 å dom finns kvar där också. Jag valde ett lite kraftigare halsband. Köpte sakerna på albrektsguld!

• Leaaa

Förresten så har albrektsguld en super bra och billig försäkring som täcker stöld, förlust å skada. Kostar 10% av köpets värde har jag för mig!

• K72

En id-bricka i guld + halsband köpte vi åt vår Emil också ( med de presentcheckarna som vi fick vid dop). Jag tycker att det är jätte fint! Han har bara på sig det ibland...när han ska vara extra fin.

• smurfis75

Halsbanden är ofta inte ihoplödda i bindöglan så de ska släppa ifall att man fastnar någonstans så jag rekommenderar inte att man köper ett tunt halsband, större risk att ett barn drar sönder ett sådant själv.

De vanliga guldsmedskedjorna har ganska många hängsmycken att välja bland, tex. bilar,nallar,lyckopeng,fotbollsskor/boll,
    idbrickor,bokstäver mm.

Privata kedjor har lite mer alternativ men ligger lite högre i pris men kan vara värt om man vill ha något annorlunda.

• Leaaa

K72 Va häftigt att er Emil också har just id-bricka å halsband å så heter han ju Emil så klart!

• smurfis75

Albrekts har en försäkring, självrisken är 10% el. minst 200kr, då får man nytt halsband om man förlorat det köpta.

Försäkringen kostar mellan c:a 60-150kr beronde på vad smycket kostar.

• Millenium

Vår son fick en kedja med överdraget guld i dop present med ett stjärn tecken i guld ( hänge)av farmor och farfar den kedjan fick han för farmor hans tyckte inte det gjorde nått om den kedjan skulle gå sönder när han fyllde 1 år fick han en i 18 karatsguld som han kkan använda när han blir större.

Svar på tråden Hitta fint guldhalsband till liten kille?