• ICT

Mer info om pacemaker.

Jag har sökt på Internet om alkohol och pacemaker...men, hittar lite information.

Situationen är alltså att min 65 åriga pappa fick pacemaker igår och är alkis sen flera år. Idag lades han in för avgiftning- ska komma hem inom en vecka.

Läkare och annan personal har beskrivit en del, men- jag vill veta mer...kommer kontakta dom...frågar här också.

Det jag och mamma ska göra bl.a. är att ha mer koll på honom, ha mer kontakt med rehab/eftervård osv...de har bl.a. sagt att soc ska kopplas in med ev resurser.

Jag är väldigt nervös- för att inte säga rädd- det är antagligen mer rätt ord.

Han måste ändra så mycket i sitt liv.

Mamma jobbar- han är ensam hemma.

Det jag nu vill veta av er...om ni har någon som ni känner till som lever med pacemaker- hur livet ser ut för personen- eller... om ni ändå vet- även om ni inte har någon i er närhet.

• Svar på tråden Mer info om pacemaker.
  • Anonym

Hej! min bror har pacemaker.. han föddes med hjärtfel (minns inte vad det heter)
    han har iaf haft den i 4-5 år nu..
    Och han "lever farligt" eller vad man ska säga.. dricker jättemycket på helgerna, snusar och röker.. men han jobbar och sköter sitt jobb.. jag vet inte om du får ut nått av mitt inlägg här men han är precis som en människa utan pacemaker

• ICT

Tack för var!

Ok.

Verkar det som att han lider/kommer lida mer sen (eller hur man ska säga)...pga att han lever så...i och med pacemakern?

• Anonym

han säger inte så mycket om det han är väldigt destruktiv

men man byter ju batteri var 4 eller 5 år så ska det ju fungera som ett vanligt hjärta..

fast han säger att han inte orkar byta.. nu när batteriet börjar ta slut blir han slö och trött..

innan han fick pacemakern orkade han ingenting och hade ofta ont i hjärtat men det blev mkt bättre sen...

• ICT

Så att jag stavat fel i nitt förra inlägg...tack för SVAR...och tack igen!

Ok.

Pappa har varit väldigt slö innan...vi har trott att det mest berodde på alk...men, det kanske det inte helt gör...men...vi får se om "ett tag" hur han mår.

Svar på tråden Mer info om pacemaker.