• Anonym (Kul:an)

Knipkulor, hur?

Införskaffade smartballs i dag för att använda till att göra knipövningar. Jag undrar nu lite över hur man lägger upp träningen med dessa?

Hur ofta och hur lång tid per gång använder man dem? Om man får träningsvärk, vart och hur känns det? Finns det någon max-tid man bör ha dem i början?

Att de dessutom är ganska trevliga när de "pirrar" lite är ju ingen nackdel

• Svar på tråden Knipkulor, hur?
  • Trollnilla

Hej!
    Använd dom till början 5 min / dag, gående.
    Känns det som dom ramlar ut så ska man börja liggande.
    Öka sedan efter ett par dagar ca 5 min åt gången.
    Träningsvärk-känns väl ungefär som att det värker lite där nere... svårt att förklara.
    Hos mej känns det som kramp nästan fast inte ont.

Längre fram kan man använda dom ett par timmar åt gången  och så länge man går så behöver man inte tänka på att knipa, det blir så av sej självt...

pirrar?
    Jo visst, om jag har mina och går så kan hela jag skälva, inte sexuellt men en skön känsla är det...

trollnilla-68, dotter-87, son-89, son-03, dotter-05, bonus dotter-00.
  • BlåRosen

smartballs, behöver du inte gör nå med ,, dom sköter sig själv.. Å, du får INTE träningsvärk som Trollnilla skriver...

Du kan ha dom inne hur länge du vill. Men 1tim om dan är lagom. Ta en promenad under den tiden så "rillar" kullaninne i dom så fixar musklrena detta själv ...

Det är därför dom heter smartballs ...

Tror att Trollnilla tänker på "vanliga" knipkulor & inte på smartballs,, då dom sköter träningen själv,,, dom gör ingen verkan då man ligger ner....
    Utan med smartballs ska man gå & råra sig, så kulan i dom arbetar åt en ...

• Trollnilla

Menar just dom kulorna, men jag fick rådet att om dom ramlar ut som dom kan göra när man är relativt nyförlöst så kan man använda dom liggande och knipa lätt om dom, det är lättare att kontrollera knipövningarna då.

Och det känns INTE som vanlig träningsvärk, mer som en skön "nästan"kramp eller
    spänningar i slidan.
    Beror väl antagligen på hur man använder dom, men jag som har fött fyra barn kände iallafall av nåt som kan kallas träningsvärk.

trollnilla-68, dotter-87, son-89, son-03, dotter-05, bonus dotter-00.
  • Anonym (Kul:an)

Tack för all info! Japp, det är de i länken som jag har. Fast mina är snyggt röda

Va bra, då behöver jag inte oroa mig för att använda dom för mycket om jag har dem i max en timme.

Näe, nyförlöst är jag inte, men behöver ändå ge knipet en extra skjuts. Har haft en rejäl förkylningshosta och läckte väl egentligen inget, men kände att man vill förebygga till man blir äldre...

• Anonym (smatis)

Mina smartballs e det bästa jag köpt. Jaghar lite problem med att det kommer en droppe kiss ibland när jag nyser hostar eller e riktgt kissig. Men med mina smartballs har det verkligen blivit bättre. I dag hade jag dem i en o helv timma men sen fick jag ett skratt anfall o de ramla ut ;)Skit kul jag var mitt i stan Underbart, sambon o jag skrattar fortfarande....

• Anonym (knipen)

Jag förstår inte hur kulor skull kunna trilla ut?

Jag hade testat ett par kulor med snöre emellan..knipkulor,men dom sitter ju fast utan att jag behöver göra nåt...jag kunde hoppa och dom satt fast.

men ändå så upplever jag att jag har blivit lite slappare...

finns det inga riktigt TUNGA och MINDRE kulor som man får rejält motstånd med?

• SaT

Tänkte jag skulle köpa kulor, vad rekomenderar ni?

Svar på tråden Knipkulor, hur?