• Sara K

Ont i ryggen när jag ätit..

Jag får som ett tryck bak i ryggen och fram i nedre delen av bröstkorgen när jag ätit. Det håller i sig ca en timme. Jätteobehagligt och jag vet liksom inte riktigt var jag ska ta vägen. Värst är det när jag sitter för då "trycks" lixom allt ihop ännu mer.
    Jag antar att det är tarmar och sånt som ligger där och blir större direkt efter maten, och då trycker det väl på.
    Jag är ganska kort, och har rätt hög mage, så det finns väl inte så mycket utrymme där.
    Jag är inte orolig för detta men undrar om någon varit med om samma sak och har några bra tips om hur jag ska göra för att ev lindra det?
    Ska till BM imorgon, så jag tänkte fråga henne oxå.
    Är i v 26.

• Svar på tråden Ont i ryggen när jag ätit..
  • Sara K

Inge som känner igen detta? :(

• Edwina

Det är ingen form av magkatarr? Har du halsbränna eller svidande känsla? Visst kan det vara magsäcken som är tilltryckt, det är nog bra att ta upp detta med din bm. Hoppas det ger sig, det låter ju inte så skönt.

• Sara K

Nja, magkatarr har jag haft för länge sen och det är inte samma känsla..
    Har ingen svidande känsla alls och det är inte i magsäcken det gör ont.

Har en kompis som fick likadant och det skulle vara just att det trycker på från tarmar och magsäck, som ju ligger högre upp nu av förklarliga skäl!!
    Det känns som ett bälte som trycker utåt istället för innåt om man säger så!
    Jag är alltså inte orolig för detta utan tänkte bara att någon kunde ha några bra tips om detta!
    Läste faktiskt om det i nån bok oxå, men baar förklaring varför och inte vad man kunde göra.
    Ska kolla med BM!!

Svar på tråden Ont i ryggen när jag ätit..