• Katja77

Vad är det vi ser?

Jag ser ganska ofta en skugga som skymtar förbi i ögonvrån. Den är gråaktig och oftast liten. Jag brukar tro att det är någon av katterna som går förbi men det är det aldrig. Idag frågade jag min man om han brukar se saker i ögonvrån och han beättade då utan att jag hade berättat vad jag såg) om en grå skugga. Vad är det vi ser?

• Svar på tråden Vad är det vi ser?
  • emmamma

en grå skugga?

nej jag har ingen aning, kan ju va vad som helst!

• Katja77

Ja, jag hoppades att någon av de som brukar svara på det ockulta forumet hade en aning om vad det var.

• calle555

Det perifera seendet är mycket känsligt för rörelse, så känsligt att det ibland ser saker som inte ens finns. Kanske är detta en kvarleva från en tid då vi riskerade att bli överfallna oftare än nu. Bättre att hoppa till och fly en gång för mycket än en gång för lite liksom. Det är med andra ord ett slags synvilla.

• calle555

Jag kan också tillägga att det man ser är grått eftersom det perifera seendet inte ser färg.

• Katja77

calle555, tack för svaret.

*vill gärna ha fler svar*

• 3 barnsmamman

Jag har också sett att nåt kommit förbi mig i ögonvrån, många ggr.
    Och jag har förklarat det på samma sätt som tidigare svar i din tråd. Men känslan och den realistiska förklaringen hängde inte ihop.
    Det va nåt annat.
    Viket det va.
    För den gråa skuggan har stått precis framför mig, jag såg det med egna ögon... Som bara försvann...

Det låter väl helknasigt, men så va det...
    Det är inte första gången jag upplever nåt som inte går att förklara hur realistisk jag än är.
    Jag kan bara förklara det jag upplever på 1 sätt, och för MIG är det realistiskt.

• mia79

Jag va med om nåt liknade för bara någon månad sen, såg en skugga men när jag kollade igen va den borta, jag undrar också vad det var.

• zorika

Jag vet inte...men en bekant sa till min att det är sin skyddsande/ängel man ser...men jag har ingen aning om det stämmer. De bråkar tydligen stå bakom ens högra skuldra.

Men som sagt...har ingen aning själv.

• LuckyDucky

När jag bodde hemma hos mina föräldrar så brukade pappa och jag se en grå skugga som gick från hallen, förbi köket och in i vardagsrummet.
    Skuggan såg ut lite som en skepnad i en klänning som fladdrade.

Väldigt skumt...efter ett par år försvann den och har inte synts till sen dess.

• Güvelcin

Var med om samma sak i mitt föräldrahem. Såg ofta vita skuggor i ögonvrån men reflekterade inte så mycket kring det, hade väl vant mig.. En dag satt jag, syster och mamma i köket när min syster sa -nu såg jag en sån vit skugga igen! Sedan kunde vi konstatera att vi alla 3 sett samma sak! De försvann också efter något år och sedan dess har jag aldrig sett några skuggor.

• TereseJörgen

Jag har sett em vit skuga hemma hos min farmor. Det var lite mysigt för jag misstänkte att det var farfar.

Svar på tråden Vad är det vi ser?