• Nalle Puh73

Hur märker ni tuttarna/napparna barnen har på dagis?

Har ett litet tuttmonster till son som ska ha flera tuttar i händerna + 1 i munnen när han sover. Har funderat lite hur man märker tuttarna man har på dagis så fröknarna kan hålla isär dom. Nån som har några bra tips?

• Svar på tråden Hur märker ni tuttarna/napparna barnen har på dagis?
  • ellinorsmama

Det undrar jag med!

• Lola Jämtland

Märkpenna tex. Skriv initialerna.

//Tama fåglar har en längtan, vilda flyger
  • Näckrosen

Jag skriver namnet med tunnspritpenna på skölden. Får fyllas i nån gång ibland, men fungerar annars bra.
    (tror jag är den enda på dagis som märker napparna)
    /Cia

• WithoutFaith

Alltså "knoppen" som sticker ut.. på kanten på den eller hur man ska förklar a inte skölden eller knoppen utan det där i mellan

Jag är inte elak, bara missförstådd
  • Nyfiken gul

har tagit vanlig vattenfast spritpenna o skrivit initialer på nappen...

jag har alltid haft nappar utan ring - då har jag skrivit initialerna direkt på den lilla platta brickan där det oftast är en liten figur...

• Nalle Puh73

Har provat skriva på dom, men efter 2-3 dar är texten nästan helt borta. Vet inte om det beror på att han ligger om snurrar dom mellan händerna och mot ansiktet. Jag tror inte heller någon annan märker tuttarna, men vet av egen erfarenhet (jobbar på fsk) att det är jätte svårt att hålla isär alla omärkta tuttar. Dessutom har W mellan 3-4 tuttar när han sover så det blir en hel del att köpa nytt om dom tappas bort på dagis.

• Nalle Puh73

WithoutFaith: Där kanske man skulle prova skriva, håller kanske längre. Det blir nog inte lika utsatt för hans gnuggninar. Får testa.

• såsen

Har nyligen köpt nappar med dotterns namn på köpte den från
    namnnappen.se på intrenet så praktiskt att de redan står på nappen

Annars så märker kjag napparna med ett märkes band som träs genom ett av dessa hål som finns i skölden

• linnea19

Jag beställde nappar med namnet instansat på "knoppen". Var kanon att ha på dagis.Tänk på att flera kan heta samma namn på dagis - ta ev. efternamn eller smeknamn istället.

Beställde på www.mambaby.com

• Nalle Puh73

Såsen: Vad smart, synd att dom var så dyra. Det drar i väg eftersom han har flera när han sover. Känns lite mycket att handla 6 st. tuttar för 200 kr, speciellt när dom har en tendes att få fötter och försvinna. Det är så kul att gömma tuttar ibland.

linnea13: Han gillar inte dom napparna, men tack för tipset iallafall.

• Mrs Mattsson

har aldrig märkt napparna, dom har sina nppar på sina egna hyllor plus att iaf min son alltid veta vilken som är hans

♥Min familj♥
  • Stora

Märpenna eller tag ett namnband o trä genom o sy ihop  om ni har nappar med ring eller tex AIr napparna.

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • malinn

Jag har kört med märkpenna, det har fungerat jättebra + att Ebba har en mugg på sin hylla där det alltid finns två nappar.

• åskmamma

sätt en liten bit färgad tejp på, du vet sån där tjock märktejp

• Rosis

På vårat dagis har dom napparna i muggar med namn på som står i ettt skåp.

• snusans mamma

På förskolan där jag jobbar har barnen var sin mugg med nappar, dvs de som använder napp.
    Barnen har ju oftast nappen endast när de vilar så det brukar funka bra men att märka är ju aldrig fel.

• Maisie

Hos oss hänger napparna på var sin krok. Nu har vi inte så många barn per avdelning så vi känner igen vems napp som är vems. Ibland har barnen likadana nappar och då behövs märkning. Lustigt nog är napparna de enklaste att hålla reda på. Personalen har bra koll och barnen ännu bättre (de håller inte bara reda på sin egen napp utan även kompisarnas).

• Max mamma

Jag sydde i en namnlapp på Max's nappar när han hade napp på fsk.

Svar på tråden Hur märker ni tuttarna/napparna barnen har på dagis?