• Tvåbarnsmamman0507

molvärk och stickningar i magen är i v9 är det normalt?

Hej mitt namn är jennnt är i v9 lite orolig nu över magen som molvärker, det molvärkte i v5-7 men inte mer sen o nu igen är det normalt? undrar bara, hur kände ni er i runt v9-12 kram på er alla:)

• Svar på tråden molvärk och stickningar i magen är i v9 är det normalt?
  • Eddies

det e nog växt värk så har ja haft till å från hela tiden

• Roehl

Hej Jenny!

Jag va just igar hos min läkare pga att jag hade mollande värk och stickningar. Allt va som det skulle och läkaren sa att det är helt normal. Livmodern växer sa det knakar och brakar där inne lite mera nu. Och stickningar kan bero pa att livmodern rör sig och kan ligga pa en tarm eller nat sant och da sticker det till.
    Han sa att om blödningar uppstar och om jag far kramp liknande smärtor där livmodern drar ihop sig...da skulle jag i alla fall kontakta honom direkt.
    Men är du jätte orolig är det ju alltid bäst att fa det undersökt sa slipper man oroa sig :)

Lycka till!

• Madde Hudik

Hejsan jag hade lika när jag var i vecka ca 7-10 men dom säger att det är för att ivmodern växer men om du är orolig ring till mvc....och hör så slipper du vara orolig att något är fel.

• Edwina

Jag hade molvärk från vecka 5-7 någonting då slutade det eller avtog ska jag väl säga för det var inte lika ofta. Men sen kom det tillbaka och ännu mer i ca vecka 10. Stick och hugg och knip har jag haft nästan hela tiden särskillt om jag hastigt ställt mig upp eller om jag vänder mig i sängen på natten eller nyser eller ngt sånt. Jag tror det är vanligt att det kommer och går lite...

• Roehl

jag är föresten oxa i v9 :)

• Tvåbarnsmamman0507

hej tack så mkt för era svar:) kram

• Ebbiz

Det är alldeles normalt och faktiskt bara bra, då det är ett bevis på att det växer!
    Jag har fortfarande stickningar, dragningar och lite molvärk ibland!

Kram
    Ebbiz v.24

Svar på tråden molvärk och stickningar i magen är i v9 är det normalt?