• Barba Söt

Barbord/barnstol

Är det någon som kan ge mig råd. Jag har kraftiga funderingar på att sätta in ett barbord i köket (från IKEA) med barstolar i köket...men om vi får barn...kan man ha barnstol till det...

Tips?
    Råd?
    Bilder på kök med barbord?

• Svar på tråden Barbord/barnstol
  • Barba Söt

Jag tycker det är snyggt, men det ska ju vara funktionellt i längden också...

• väntar o längtar

Vi körde med stol-på-bord vid köksön fram tills att sonen var knappt 1,5 år. Vid den tidpunkten hade han ca 2 kg kvar till maxvikten för en sån stol, han satt bra på vanliga stolar och han började klättra ur barnstolar.

Då gick vi och köpte en sån där plastsits från BabyBjörn som man spänner fast på vanliga stolar och tog bort bygeln. Den satte vi på en barstol så att han hade lite kant på sidorna och kom upp lite.

Allt går!

• Jennie Brunflo

Javisst funkar det!

Man kan ju köpa en sån där barnstol som man hänger på bordet. Det gjorde mina kompisar som har barbord.
    Det funkade utmärkt och sedan när barnet blev större så satt han på barstolarna precis som dom.

ALLT går!

• Bella85sthlm

Jag har barbord, men jag skulle inte våga hänga en barnstol på det, känns lite rikskigt, för bordet sitter liksom i väggen o med för mkt belastning så lossnar det säkert.

Så jag har en vanlig barnstol, som man kan fälla ihop så att det blir med bord.
    Det funkar, men jag hade väldigt gärna köpt en barnstol i rätt höjd för barbord, om det fanns.

Bella med Liam 051231 o bebis i magen v21
  • Barba Söt

Bella85sthlm, här kanske man har en produktidé. Men lite kusligt med för höga barnstolar...

Tack för era bra förslag!!

Svar på tråden Barbord/barnstol