• Ireth of Dorthonion

Finns det oäkta fårullsskinn att köpa någonstans?

Min sambo är allergisk mot får så om vi skulle ha ett fårskinn i vagnen skulle han få gå å nysa varje gång han använde vagnen. Finns det att köpa skinn som inte är äkta?

• Svar på tråden Finns det oäkta fårullsskinn att köpa någonstans?
  • Lady Lovelocks

RUSTA har ett billigt.

Det som är på IKEA är äkta.

• Ireth of Dorthonion

Jag trodde inte heller att Ikea hade äkta men jag fattade som att det visst är det. Men ska kolla på Rusta. Hittar jag inte där så ska min mamma snart till Ullared, ska be henne kolla där om jag inte hunnit köpa!

• TjorveniSkåne

Kolla hos Biltema och liknande biltillbehörsaffärer!

• Ireth of Dorthonion

TjorveniSkåne: Tack för tipset!

• Nifelheim

Det på IKEA ska man inte använda till barn. Det är en matta och är preparerat med alldeles för starka kemikalier för att vara bra för barn att ligga på.

• Jenny 1976

www.rusta.se/product.asp%22F%C5RF%C4LL%22+70X110&kategori=Natur%2FBeige%2FBrun+rumsmattor+Rumsmattor+Mattor&p=45201979

Finns som andra sagt på Rusta, 149:- i acryl/polyester

• metallgem

Att ni inte bara använder er av en mjuk filt istället, jag menar om det inte är riktig fårskinn så har ju funktionen försvunnit helt. (att det andas, inte fäller, värmer när det är kallt, svalkar när det är varmt)

Hade jag varit du hade jag nog inte köpt ett "fusk" i polyester.

• Ireth of Dorthonion

Jo kanske är sant, men är det inte mysigare att ligga på ett fårskinn oavsett om dte är äkta eller inte?

• metallgem

Jag kan tänka att det blir lite flockigt och statiskt..

Men, IKEA har ett fuskteddytyg som heter Freja Lamm. Det är ett mjukt lammliknande tyg som inte är så yvigt, jättefint! Det är ju mjukt och gosigt fast utan "luddet".

Jag har gjort ett babygym av det tyget, bild i mitt galleri, det ser inte lika mjuk och gosigt ut på bild som det är tyvärr.

• Ireth of Dorthonion

Tack, det ska jag kika på! Lät jättemysigt!

Svar på tråden Finns det oäkta fårullsskinn att köpa någonstans?