• jonna13

Hilda . Fint eller Fult

Ja.
    Är namnet HILDA fint eller Fult?

har fått så många hemska miner när jag berättat att våran dotter heter Hilda
    är det verkligen så hemakt fult??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hilda . Fint eller Fult
  • Baronessan

Jag gillar det!

Fast jag gillar gamla och "vanliga" namn.

Den som frågar blir en idiot i fem minuter. Den som inte frågar förblir en idiot för alltid
  • jonna13

Fast folk kanske stör sig mest på att namnet har vi fått ifrån en Häst.

• Tigger is a she

Jag tycker tyvärr det är fult, men man har ju olika smak och min (och andras) åsikt behöver ju inte du bry dig om . Jag har en särskild anledning att inte tycka om namnet, som alla andra som inte tycker om det, och alla som tycker det är fint tycker det av en särskild anledning.

Folk förknippar alla möjliga sortes saker, människor och djur till vissa namn, så det är en omöjlighet att tillfredställa alla. Jag har ett väldigt vanligt namn, men heter ändå som en häst . Min systerson har också han två vanliga namn - samma namn som två katter. Man kan ju inte hjälpa att folk döper sina husdjur till vanliga människonamn.

• Tygbiten

FINT! När vi väntade vårt sista barn hade jag Hilda på förslag men sedan ändrade vi det till Tilda istället. Om det blev en pojke hade det blivit Edvin.
    Nu blev det en Tilda men alla tror att hon heter MAtilda. Bara Tilda säger hon då (6 år i år)
    Än så länge är hon ensam på skolan om sitt namn.
    När hon var på neonatalavd var hon den första Tilda (som personalen sa iallafall) men redan sammma dag som hon lämnade avd kom det en till.

• Aiwendil

Tyvärr så gillar jag inte det namnet.
    Skulle inte säga att det är fult men inte fint heller... liksom!

• gosmamman

jag gillar verkligen namnet Hilda, är ju supergulligt.

Hilda och Wilmer heter en bekants barn och jag tycker det är super tuffa namn.

• Skrattmås

Hilda är verkligen helt underbart fint!

*jag är en sån som säger på riktigt om jag tycker nåt är fult och säger inte sånnan här saker för att vara snäll*

Svar på tråden Hilda . Fint eller Fult