• Niinis

tips på bra tidningar och artiklar på nätet som är på engelska????

jag pluggar engelska b på komvux och har kommit efter enormt!=(( jag ska nu ta tag i detta och göra alla läxor. jag ska läsa 5 artiklar och plocka ut svåra ord. Sedan ska jag hitta svåra ord ca 200st och slå upp dom engelska till engelska och kunna förklara vad dom betyder. med en liten 2åring altid springandes vid mina ben är det inte det allra lättaste. Har ni tips på bra artiklar eller tidningar på nätet med engelska texter som jag kunde läsa?? mkt tacksam för all hjälp! är verkligen på gränsen till att hoppa av kursen =((

• Svar på tråden tips på bra tidningar och artiklar på nätet som är på engelska????
  • Scouse

"The local - Sweden's news in English.."
    "The Sun"
    "mirror"
    "sky"

• Niinis

al jazair ja gärna så många du känner till!=) vill helst läsa roliga intressanta saker då min engelska inte är den bästa och motivationen inte är på topp=(( är inte så bra på att läsa nyheter och sånt på engelska även då det är vad vi egentligen bör göra. typ saker om kändisar, läsarberättelser osv är roligt! en sak till detta är ju engelska b gymnasienivå och vi ska även läsa en bok. ganska tjock bok och inga ungdomsböcker. kan ni rekommendera någon rolig bok? någon som läst typ britget jones diary eller liknande?

• Niinis

eller saker om barn artiklar och sånt vore kul! finns det några mammatidningar på engelska som man kan läsa på nätet?

• Daidi

Vänta så ska jag leta reda på en sida som vi fick av våran engelska lärare.
    Där kan man läsa massa tidningar på olika språk, flera olika sorters tidningar tror jag också..... *letar*

• Daidi

eller är det bara nyheter?
    Nåväl du får titta efter!

• Niinis

ja det var mest nyheter och över hälften utav länkarna fungerade inte =(( någon som vet om det finns typ föräldratidningar eller tidningar som amelia, hänt bild, tove osv i england el usa?

• Tokaungen

Det du kan göra är att till exempel gå till Pressbyrån, de brukar ha många engelskspråkiga tidningar typ Cosmopolitan, Seventeen, O Magazine (Oprahs tidning) mm. Köp några som ser roliga ut och kolla in de andras hemsidor.

Om du läser för att utöka ordförrådet bör du läsa texter av olika typ, både nyheter men även kokböcker, barnböcker, trådgårdsböcker mm.

En författare som skriver roliga böcker är Marian Keyes, till exempel Rachel's holiday eller Vattenmelonen (kommer inte på den engelska titeln). Harry potter är också väldigt bra men det kan vara många ord i den som du måste slå upp. ANNARS ÄR JANE aUSTEN'S Pride and Prejudice en fantastisk bok! Det finns ett enkelt sätt att kolla om boken är för svår för dig och det är at läsa ett uppslag och kolla hur många ord du inte förstår, är det mellan 5-10 så är det ok, annars är den för svår..

Glöm heller inte att du kan läsa en bok som du redan har läst på svenska, du har då en förförståelse för innehållet och kan koncentrera dig på språket.

Fråga gärna mer, jag håller på att utbilda mig till lärare i bl a engelska (är klar med den) så vill du ha hjälp så hojta till!

• Suzska

Niinis, jag skulle föreslå att du går in på det lokala biblioteket och undersöker vad de har. De brukar ha ett ganska bra urval av böcker och magazin på engelska. Dessutom blir det ju gratis.... :)

Svar på tråden tips på bra tidningar och artiklar på nätet som är på engelska????