• TjorveniSkåne

Sol och värme till vintern, men inte för lång flygresa?

Läser om alla som reser till Thailand för värme, och det låter ju jätteskönt. Jag drar mig dock lite för en sådan lång resa med aktiv krabat, tidsomställning mm. bara för en vecka i värmen.

Finns det andra värmesäkra tillhåll i december-februari?
    Kanariöarna har ju i regel skandinaviskt sommarväder, kan vara bra men kan också regna en hel vecka. Egypten och Marocko vill jag helst inte åka till pga hur kvonnor verkar bli bemötta där.

Är det då bara att bita ihop 13 timmar på ett plan till Phuket, eller vad säger ni kloka?

• Svar på tråden Sol och värme till vintern, men inte för lång flygresa?
  • Novus

Vi åkte till Kreta med vår 13-månaders och förstår inte hur man kan ha med en så liten på ett plan i 13 timmar!
    Det är nog skillnad när barnet är litet och sover mest, men en 13-månaders och kring där hade jag aldrig haft med på ett plan så långt

Vart du än åker så kan det regna. Tror Spanien är ett bra alternativ om man vill ha värme men inte för långt bort.
    Är själv inne på att åka till Spanien eller Egypten i februari med barnen

• Elli47

Mja... ska du bara åka en vecka så kan det kännas lite tufft med en lång flygresa. Men åker man vintertid så måste man långt för att få sådär riktigt varmt... Maldiverna är underbart och något kortare restid men det är fortfarande många timmar det gäller. Kan ni åka nån annan tid på året?

• ebben

Till kreta åken man väl inte i dec-feb?? inte varmt alls!!
    men grancanaria är ju ganska bra året om! vi var där månskiftet jan/feb.o det var riktigt varmt då!! bara lite kyligt på kvällen! så man hade en tunn långärmad kofta!

• TjorveniSkåne

Novus: Det är just med tanke på de erfarenheter jag har som gör mig ytterst tveksam till Thailand för vår son.

Eva 37: Det är just grejen att få värme när det är som kallast. maldiverna låter härligt! Finns det som charter?

Ebben: Håller med, det är just chansingsmomentet a la svensk sommar som jag har lite svårt för.

• menu

fast om du flyger till BKK så tar det väll "bara " 10 timmar, likaså vissa öar i västindien...

• Elli47

BKK - populär förkortning för Bangkok här på FL. Tror jag iallafall... :)

• Dixie

KapVerde ska ju vara ett nytt charterresemål som fritidsresor har, tror det tar ca 6 timmar dit.

Svar på tråden Sol och värme till vintern, men inte för lång flygresa?