• Gumlan

ta bort bristningar med laser?

kan man det? kollat runt lite men inte hittat det, men jag har hört om det. Någon som vet? och på ett ungefär vad det kostar? Hur tar man annars bort bristningar?

• Svar på tråden ta bort bristningar med laser?
  • åssa72

du kan nog inte "ta bort dom"...utan få dom att dra ihop sig och synas mindre. Tror det finns en massa olika sätt, tex nån kemisk behandling som ska göra just detta(nått dom smetar på). Få de att få en jämnare färg och dra ihop sig men det finns ju aldrig garantier och det är just snordyrt!!

• Linda1976

Nej, det går ner långt i läderhuden så man kan inte lasra bort det. Man kan inte ta bort bristningar alls. Däremot så ljusnar de med tiden, och blir lite ljussilvriga nästan. Man får lära sig leva med dem helt enkelt.

If you can´t beat them, join them - typ

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Gumlan

men dom stööör ju Dom gör ju att huden ser jätte knasig ut! Öven om färgen går leva med så sabbar dom ju hur huden ser ut :p

• åssa72

Du kan inte ta bort dom. Vet att d suger men så är det, dom behandlingar som finns "förbättrar" som bäst bara...alldeles för dyrt för resultatet....som inte heller är garanterat. Jag kollade upp det där själv en gg. Det stället jag ringde till skulle ha 1500 för en prov gång. Sen kostade det hur kt som helst för det riktiga behandlingen. Testet skulle dom utföra på 1 strimma bara. Upprepade behandlingar krävdes, du betalade multum för ett områda, tex magen eller armarna eller låren osv. Frågade oxå om resultatet och det fanns inga garantier. Visste man att de skulle försvinna vore det en helt annan femma.

• Gumlan
    kan man inte operera bort dom då??
  • Thisla

när jag är klar med barnafödandet (och har ekonomi för det! ) ska jag operera både magen och brösten. Med bukplastik skär man bort överskottshud och eftersom mina bristningar sitter mitt på magen så ryker dom också.

Annars är det inget att göra. Bristningar är ju som ärr, de sitter där de sitter. Förjävligt, jag vet, men det är smällar man får ta.

• Gumlan

men jag blev smal igen efter första så då kan man ju itne operera bort överflödigt?

Svar på tråden ta bort bristningar med laser?