Hej!
Vi var på Maldiverna 2 v, nov/dec 03, när jag var i v.16. Resan gick jätte bra. Inget särskilt jag tänkte på, vad gäller sälva resvägen.
Maldiverna är dyrt. men det varierar beroende på vilken ö man bor på. ju finare hotell desto dyrare är allt annat oxo. Vi hade all inclusive och gjorde av med 4000 kr på maldiverna på glass, kort, frimärke etc. Allt sätts upp på rummet och man betalar när man kommer hem. Vi åt mest på all-inclusiv restaurangen, men någon gång på de andra restaurangerna. Vi köpte inga sovenirer, då vi rest mycket och gör det sällan nu mera. Vi snorklade 3 ggr och var ute på en delfintur en gång.
Turerna ligger på 25 dollar och uppåt. I och med att vi hade all inklusiv hade vi möjlighet att vindsurfa, använda kanot och lite annat gratis. Men annars får man tänka på att sånt oxo kostar. Dyker man skall man nog ha med en kassa till det. Vet ej vad det kostar riktigt. I och med att jag var gravid så provade jag inte på massa vattensporter som jag upplevde för riskiga utan bara snorkling. På vårt ställe (www.kuredu.se) fanns de ett romatik program med candel light dinner för 200 dollar och massa anntar romantiskt.. men det kostar en hel del. Spa fans det oxo, ansikts behandling 50 dollar etc.
Pizza ca 100 kr, finare mat 300 kr/ pers, cola 30-40. Glass 40 kr. Internet är super dyrt. Sovenirer oxo dyrt.. finns inget specielt att köpa. För fler priser gå in på hemsidan som jag skrev ovan, se Trips and Tours, Spa, Honeymoon
Dricks räknar de 10 dollar per pers och vecka på maldiverna.
Hoppas infon hjälper!