• Junior79

Tjoho vi åker till Sir Lanka och Maldiverna.....Tips!

Jag och min sambo bestämde oss för att åka innan bebisen tittar fram. Vi tänkte åka någon gång i slutet av mars. Men det gick inte. Fick reda på att vi var tvungna att vara hemma till vecka 32. Annars gäller inte reseförsäkringen, flygbolag och massa annat. Så nu åker vi 27 januari. Åh det är ju snart. Behöver lite råd om Sir Lanka och Maldiverna. Pengar? Hur mycke ska man ha med sig till maldiverna? Vi tog hel pansion där. Vad ska man tänka på? Några tips om när man e gravid och på resa? Är tacksam för alla svar jag får.....

• Svar på tråden Tjoho vi åker till Sir Lanka och Maldiverna.....Tips!
  • asta

jag har hört att det är en hemskt dålig idé och jag jobbar med resebolaget ni bokat hos och TYVÄRR gäller inga avbeställningsskydd i världen, så den enda lösning jag kan se är att ni ger biljetterna till mig och min man. då säger vi så?

gud vad härligt. grattis!

• asta

alltså: grattis var det enda seriösa i texten. grattis men jag har inga tips. blev bara sååå avis. kram

• Smulan80

På Maldiverna finns det ju inte särskilt mycket att handla, så om ni har helpension så kommer det ju inte gå åt så mycket pengar. Allt man handlar eller gör skrivs upp på rummet så betalar man när ma ska åka hem. väldigt smidigt tycker jag!!

Är såååå avundsjuk!! Var där i februari i år och det var helt underbart!!!!
    Det kommer garanterat bli den bästa semestern ni kommer göra!
    Men det gäller ju att man tycker om att sola, bada, snorkla och bara koppla av!

Kram

• FancyFace

Det finns ett par som åkte till MAldiverna och de fick åka hem tidigare än beräknat för pengaran tog slut.
    Glass kostar 100:-

Så ta med ordentligt med pengar för det är inte kul att sitta på rummet resten av tiden

• bubbu

Hej!
    Vi var på Maldiverna 2 v, nov/dec 03, när jag var i v.16. Resan gick jätte bra. Inget särskilt jag tänkte på, vad gäller sälva resvägen.

Maldiverna är dyrt. men det varierar beroende på vilken ö man bor på. ju finare hotell desto dyrare är allt annat oxo. Vi hade all inclusive och gjorde av med 4000 kr på maldiverna på glass, kort, frimärke etc. Allt sätts upp på rummet och man betalar när man kommer hem. Vi åt mest på all-inclusiv restaurangen, men någon gång på de andra restaurangerna. Vi köpte inga sovenirer, då vi rest mycket och gör det sällan nu mera. Vi snorklade 3 ggr och var ute på en delfintur en gång.
    Turerna ligger på 25 dollar och uppåt. I och med att vi hade all inklusiv hade vi möjlighet att vindsurfa, använda kanot och lite annat gratis. Men annars får man tänka på att sånt oxo kostar. Dyker man skall man nog ha med en kassa till det. Vet ej vad det kostar riktigt. I och med att jag var gravid så provade jag inte på massa vattensporter som jag upplevde för riskiga utan bara snorkling. På vårt ställe (www.kuredu.se) fanns de ett romatik program med candel light dinner för 200 dollar och massa anntar romantiskt.. men det kostar en hel del. Spa fans det oxo, ansikts behandling 50 dollar etc.

Pizza ca 100 kr, finare mat 300 kr/ pers, cola 30-40. Glass 40 kr. Internet är super dyrt. Sovenirer oxo dyrt.. finns inget specielt att köpa. För fler priser gå in på hemsidan som jag skrev ovan, se Trips and Tours, Spa, Honeymoon

Dricks räknar de 10 dollar per pers och vecka på maldiverna.

Hoppas infon hjälper!

• FrökenFru

Hej!
    Vi var på smekmånad i jan -04, först tre veckor på Sri Lanka sen en vecka på Maldiverna. Superhärligt!! Vart ska ni åka?

• narie24

Usch jag blir avis! var i Sri Lanka i julas, två veckor, helt underbart! Jag tycker att det var ganska billigt där faktiskt. Har man hel eller halv pension e det toppen. Om ni åker på utflykter med de nordiska resebolagen kan det kosta lite, men det var det värt. vart skulle ni?
    Och maldiverna skulle jag verkligen vilja åka till!!

• Zecilia

Jag och min pojkvän köpte endast flygstol till Sri Lanka förra jul & nyår, vi reste runt till olika platser. Kan rekomendera Tangalle och Mirissa, fina stränder och lugnt.. Längtar tillbaka! Deras nationalrätt rice & curry är definitivt att rekomendera! Gott! Vi besteg också Adams Peak och vi tog den långa vägen, det tog sex timmar på nyårsnatten -vi var framme två minuter innan tolvslaget, soluppgången var fantastisk!

Svar på tråden Tjoho vi åker till Sir Lanka och Maldiverna.....Tips!