• septbebbe

Dålig i magen = förlossning på gång??

Jag är i v. 38 och jag har i går kväll, natt och nu på morgonen varit dålig i magen (ursäkta samtalsämnet!!) Jag har alltid haft problem med hård mage annars och är i stort sätt aldrig lös i magen och går på toa ganska sällan varje vecka. Nu har jag varit på toa tre gånger sedan i går kväll och tömt magen ganska rejält. Har också haft förvärkar dagligen sedan en vecka tillbaka.

Jag har hört att man kan bli dålig i magen innan förlossningen startar. Så nu undrar jag hur sant det verkligen är! Hur många av er har varit dåliga i magen innan förlossningen och hur lång tid tog det innan det kom igång ordentligt efter att ni vart dåliga i magen?

Sen undrar om ni verkligen var "skitdåliga" i magen eller om ni bara kände att det var annorlunda än det brukar vara! Tacksam för svar snarast!

• Svar på tråden Dålig i magen = förlossning på gång??
  • neo06

Jag blev väldigt lös i magen och började må lika illa som jag gjorde i början av graviditeten. Ca en vecka senare kom min prinsessa

• Änglatuss

jag var dålig i magen isamband med att förlossningen startade, hade varit knasig i nån vecka innan, men när de väl var dagsa på bf för snart 6 månaders sedan så var magen kaos.. 11 timmar tog det sen var hon ute

• Fantasty

Jag fick oxå springa på toa konstant dagen innan mitt sockergryn kom. Hoppas att din bebbe snart är ute! Lycka till!
    Katarina/
    BF 19/10

• Pluttan3

Jag blev också väldigt lös i magen strax innan värkarna kom igång.
    Hoppas att det är dags för dig!
    LYCKA TILL!

• monisen65

Usch då...så var jag igår....sprang på toa 3 gånger och tömde rätt rejält...hoppas det bara var tillfälligt och inte betyder att förlossningen är på G. Vill nog att mitt lilla gryn stannar kvar minst en vecka till.

Önskar dig lycka till!!

• Trakka

Snälla säga att det är så att förlossningen är på G om man är lös. Har haft det så i två dagar nu. I v.37+1, men bebisen är "färdig" (Runt 4 kg). LESS!!

• Klaar

jag va lös o sådär riktigt ränneskita dålig i magen 3-4 dagar innan förlossningen startade v 38+1. jag trodde det berodde på att jag ätit grillad mat men det va det inte vattnet gick o sen gick det av bara farten, colin föddes på kvällen v 38+1.

• septbebbe

Tack för alla svar! jag är ju inte så dålig som man kan vara om man har maginfluensa eller så, men sämre än jag brukar vara, men nu har det varit så i ca tre dagar o inget har hänt än... men i går så kom det två gånger när jag var på toa, någon slemmig flytning/slempropp?? Den var inte så stor men den kanske kan komma i delar? Den var lite gulaktig i färgen, inget blod, o sen så var den som snor typ! (ursäkta!!) kan det varit slemproppen eller en del av den?

Det känns liksom som om det är på g, men det är väl bara önsketänkande Någon som har någon teori!

• Jennyliini

Slemproppen kan släppa långt före en stundande förlossning. Min släppte för fyra veckor sedan och den har kommit med blod i sedan en vecka tillbaka. BF imon!

Men att du är lös i magen kan ju vara ett tecken. Likaså "känner" många på sig att förlossningen är nära även om man inte har några värkar än eller något annat mer konkret "bevis" på att det är på G.

Hoppas det är på G för dig inom några dagar . Livmoderhalsen har ju ändå börjat mjukna på dig eftersom slemproppen släppt! Men som sagt behöver det inte betyda nå't; jag håller tummarna för dig

• maddelin

Jag tror du snart ska ha bebis!!!!!! Lycka till och hoppas allt går bra. Jag hade samma symtom som dig!!!

• Nessa78

Det är nog dags för bebben nu! Önskar er lycka till..Hoppas allt går bra..
    Kram

• MrsNash

Åh va härligt,  hoppas det stämmer. Min mage har varit knasig som fan sista veckan och fått springa många gånger om dan.  Inatt hade jag riktigt kraftiga förvärkar ( upplevde jag det som iaf!). KOM NU BEBIS!

/vecka 39

• dobermann lover

jag har varit lös i magen i ca 1 vecka tillbaka o mått illa som bara den! har inte sett röken av nån slemis elller nåt vatten...men det kanske inte händer alla eller??

sammandragningar har jag mest hela dagarna tycker jag...o "mensvärk" som sitter o maler i stort sett hela dagarna..e de kanske på g här med eller vad tror ni??

• sosing

hejhej!
    Vad man pratar om roliga saker när man är gravid men men är ju en förberedelse inför att prata bebisbajs...haha

jag måste iallafall gå på toa varje gång jag ätit något och då menar jag minsta lilla. äter mycket järn så jag blev rätt förvånad när det blev så här förra veckan. är nu i vecka 39+5 o det började nog i början av vecka 38. är jobbigt eftersom man måste till toan hela tiden men samtidigt ser jag det som positivt eftersom man kanske nu slipper lavemang innan förslossningen...

• MrsNash

Hur är det med allas magar, har det kommit några bebisar? Min mage fortsätter att knasa, det blir bara värre och värre men inget spår av någon bebis.....suck!

• P A

Samma hormon som orsakar SD gör också att man tömmer tarmarna. (Smidigt nog) Fast man ska inte räkna med att det sätter igång för det. Jag har varit så i magen från och till i 3 veckor nu.. Har BF på fredag.

• monisen65

Hej på er!
    Ville bara meddela att jag var dålig i magen förra lördagen...den 16 september....på söndagen den 17 september gick vattnet och på måndagen den 18 september klockan 05.30 föddes min lilla flicka. Hon kom 3 veckor för tidigt närmare bestämt i v 36+4. Hon vägde 2440 gr och var 45 cm lång.

Lycka till alla ni som har bf framför er!

Kram Monisen

• ceha

När jag väntade min dotter så var jag halvkass i magen i typ 3 dagar + mensvärk. På natten gick vattnet och 12.18 var hon ute, i v. 36+3 (50 cm , 3360g). Så för mig var det definitivt förlossningen som var på G.

Svar på tråden Dålig i magen = förlossning på gång??