• AnnahConda

Hjälp, blod i avföringen på hund

Vet inte vad jag ska göra. Min hund har blod i avföringen, eller det ser mest ut som om det bara kommer blod, rätt mörkt blod. Men hennes allmäntillstånd verkar inte så jättepåverkat. Kan få henne med på lek. Man kan ringa en vet som har jour men då sa de att det bara är akuta ärenden. Visserligen tycker jag det är akut, men jag tror alltid att jag överreagerar och att de kommer tycka att jag slösar med deras tid. Hon har druckit vatten men vill inte äta något.

Ska jag ringa vet eller avvakta idag också? Hon har haft diarré och spytt i över ett dygn nu.

AnnahConda bf 4/10
  • Svar på tråden Hjälp, blod i avföringen på hund
  • Anna ML

Tycker inte du ska avvakta. Ring igen till jourvet. tycker det låter som ett akutfall!

en pärla två pärlor tre pärlor fyra pärlor fem pärlor och så om igen zzzzzzzzzz
  • jessica22

hej..

detta var jag med om nu inatt, min hund fick diare med blod i och han ville inte heller äta. han kunde inte stå upp och mar mycket medtagen.

vi åkte in till djursjukhuset och röntgade o så, dom hittade inget fel men veterinären sa att det kan vara att han hade en tumr i magen som spruckit, det kom så mycket blod så han hamnade i chocktillstånd och var i stort sett okontaktbar.

tyvärr fick vi åka hem utan vår älskling, vi tog beslutet att avliva honom, han var kritiskt dålig och veterinären gav oss inga goda förhoppningar.
    nu var han 13 år gammal så åldern bidrog ju också till att vi valde att avsluta, vill inte att han ska lida i onödan.

jag säger inte att det är så allvarligt med din hund, men jag hade åkt in för en kontroll iallafall.

hoppas det går bra,
    // Jessica

• giz den allsmäktige

ju mörkar blod dessto högre upp sitter blödningen.
    du ska självklart ringa vet och rådfråga, ta temp på vovven innan du ringer då dom kommer fråga efter den.

• AnnahConda

Hon har varit dålig i magen i lite över ett dygn nu men den blodiga avföringen kom först nu på morgonen och som sagt, allmäntilståndet verkar inte alltför dåligt då hon leker.

AnnahConda bf 4/10
  • Buckaroo

AnnahConda

Tur att hunden dricker. Gör den inte det är det stor risk för uttorkning. Jag tycker ändå du ska ringa veterinären. Det behöver inte vara en tumör.

• mmian

Du måste söka för det, helst idag. Att det blöder tyder på att något är trasigt. Är hunden i god kondition i övrigt kan den säkert gå hem idag med antibiotika och lite magsäcks-tarmskyddande tabletter. Avvakta aldrig när det kommer blod, varken framifrån eller bakifrån

• Hugofelicia

Ring!
    Är hunden pigg nu kan den lika gärna vara död i morgon...
    Allt händer så fort då det gäller djur och vissa hundar visat inte att dom har ont även fast dom är helt slut körda.

Svar på tråden Hjälp, blod i avföringen på hund