• Tineling

Ni som kan / har sett andar

Jag har länge funderat hur det går till när man ser andar. Ser man dom som vanliga människor eller "genomskiniga" eller bara i bilder i sitt huvud allstå man blundar och ser bilder? eller ser man de med öppna ögon? går det alltid under meditation eller när man är som vanlig? kommer de bara och försvinner igen?

Hoppas nån kan svara.

• Svar på tråden Ni som kan / har sett andar
  • Multivitamin

alla kan inte se andar, väldigt få människor som har kraft och förmåga att kunna se dem.

• KäRinGa

Man känner mer än ser..
    En gång har jag iofs sett en en vit mansskepnad som speglade sig i våran altandörr. Mannen stod i våran hall, men när jag reflexmässigt såg ditåt såg jag ingen. Tittade i fönstret på dörren, han fanns kvar. Jag satt egentligen och tittade på teve, så när jag efter en stund kikade på fönstret igen var mannen borta.
    Under hela tiden mannen fanns i hallen hade jag kalla kårar i nacken, rysningar längs med ryggraden, typiska teken på "besök".
    Jag har inte sett mannen igen, varken före eller efter, däremot känt av hans närvaro då och då..

• Idlur

Jag har sett skuggor och människor. Senast igår när jag borstade tänderna svepte det förbi någon bakom mig i spegeln och jag trodde det var min man som fick vyssja sonen så jag gick för att kolla men de låg i sängen...

• KäRinGa

Man ser dom med öppna ögon,
    man känner dom som rysningar i nacken och ryggraden.. Anledningen till det beror på att ens egna skyddsänglar (eller vad man nu kallar dom som som ständigt finns vakande i ens närhet) oftast befinner sig snett bakom dig. Dom förmedlar när någon annan kommer in i atmosfären, "stör", och gör oss uppmärksamma på att någon vill förmedla kontakt. Det är även skyddsänglarna som förmedlar känslan av att anden på besök är "god" eller "ond", mår bra eller är ledsen...

• prinsessans

Jag e blyg...finns de när man har sex eller sitter på toa också? Skämtar inte men vill veta! Själv har jag ej varit med om dylikt..vad jag vet om iaf.

• reserverad

Man kan se en ande precis som man ser en vanlig manniska. Men oftast varar det bara nagra sekunder.

• Den stora familjen

Jag har sett andar vid två olika tillfällen,men känner av dem oftare

• linodin

Jag ser dem oftast när jag blundar ex när jag ska sova..Då kan "någon svepa förbi eller som ett fotografi..

Jag bodde en gång i en lägenhet där fanns tre andar...En kvinna i 50-60 årsåldern gick genom sängen jag låg i..Hon hade plyshoverall i mörkblått...Hon var lite irreterad på mig att jag bodde där tror jag

Den andra kvinnan så jag som ett fotografi hon hade grått hår och tittade med vänliga ögon...

Den treje anden var en man och han såg jag i vardagsrummet jag låg i soffan och helt plötsligt så stod en gammal man med krökt rygg och tittade på mig han hade vita kläder som en pyamas..

Efteråt berättade en medial person för mig om dessa tre andar beskrev dem som jag hade sätt dem att dom inte ville ha mig i lägenheten eftersom det var deras hem! Det hade hänt dem något en brand eller nåt och de äldre var föräldrar till kvinnan i 50-60årsåldern...Kan tillägga att jag inte sa ett knyst om dessa andar till den mediala personen...

Har även sätt en liten flicka med vacker klänning och långt ljust hår hon såg ut som en ängel hon är med mig ofta tror jag:)

Jag har många fler upplevelser men vill poängtera att oftast så känner man dom som en rysning och man känner att nån är i rummet ibland så stökar det kasnke runt i ex köket

• HelleGbg

så när jag känner rysningar mm vilket jag gör ofta utan anledning,,så är de "andar"???

• malinka2

Vad jag har lärt mej så känner alla olika när andar vill ha ens uppmärksamhet, behöver inte vara rysningar längs rygraden. kan lika gärna vara att det kliar i högre benet Fniss ,gäller att lära sej hur dom påkallar din uppmärksamhet. Själv har jag aldrig sett nån ande med ögonen direkt (kan bero på att jag är livrädd för det o bett om att slippa ) men närvaro känner jag tydligt. Svårt att förklara, jag bara vet, energierna liksom trycker åt i skallen. Uch så knäppt det låter...

Svar på tråden Ni som kan / har sett andar