• Hustomten

Vad ska vi göra med väggen?

P1010005.JPG

P1010007.JPG

Vi ska lägga nytt golv i köket och hallen och har funderingar på vad vi kan göra med väggen. Huset är ett "korridorshus" och jag vill ha lite mer öppna ytor.
    Vi har varit inne på att riva den gråa väggen till kylskåpen, men funderar nu på att om vi bara ska öppna ett till valvfönster.
    efter hallen så är det ett vardagsrum med matbord och lite sånt.
    Vad tycker ni vi ska göra?
    Hjälp oss att bestämma oss är ni snälla.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska vi göra med väggen?
  • Jennie Brunflo

RIV!

Ta bort valvet och gör inga fler.
    Nästa gång ni bygger hus i slutet av 80-talet kan ni satsa på valv igen.

• Hustomten

Ja jag är rädd för att det blir för mycket med valv, men är osäker på att riva den.
    Dels för jobbet
    Det sitter nämligen en lampknapp på den väggen och gör vi bara ett fönster så kan den vara kvar.
    Men samtidigt så är det härligt med öppna ytor....

Jobbigt.....

• 4barnsMom

Riv! Älskar öppna ytor jag...

Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06
  • Lina S

Riv den säger jag! För mig känns det helt ute med val, tycker faktiskt att det är gräsligt..

• Lina S

valv menar jag såklart och inte val...
    Tänker för mycket på valet nu

• KickanAnnika

Hoppas på att det inte är en bärande vägg och riv den. Åååååh, vad jag ogillar valv.

• Nallemajatjejen

Svårt att säga när man inte sett hela huset. Jag skulle dock säga bygg igen halvmånen. Inget vidare att sitta och titta på en skäpg hall i köket. och öpnna upp ett större fyrkantigt valv in mot köket.  Är allergisk mot "bågvalven" hua....

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
Svar på tråden Vad ska vi göra med väggen?