• Schollis

Minneslåda

Hej!

Jag hade tänkt mig att göra en minneslåda till vår lille son. Tänkte att lådan skulle innehålla saker från hans första tid, året han föddes m.m. Det enda jag kan komma på och lägga i den är en tidning från den dagen han föddes. Någon som har gjort en låda eller har förslag på vad jag kan lägga i?

Kram Annika

• Svar på tråden Minneslåda
  • SaraLotta

Första nappen, en hårtuss, "första" blöjan osv

• Linda1976

Kan du inte lägga i saker även från innan han föddes: Typ biobiljetter osv... En annan kul sak att spara är förpackningar från denna tiden, typ mjölk, ketchup (minns ni de runa FELIX-flaskorna med vitt tryck från 80talet), godis, yoghurt. Tar visserligen lite plats, men ändå.
    Annars kan du kanske spara den första burkmatsburken (diskad, förslagsvis ) han åt, klipp ut filmrecensioner /boktips osv från tidningar....

• Katharina

klädesplagg, leksak, spela in hans röst på ett band...

• Twillan

Jag har lagt i första nappen och en dagstidning. Dessutom har jag lagt i en tidning från den dagen som vi var med bland nyfödda-annonserna. Där finns även BB-bandet och förlossningsjournalen. Kommer så småningom att lägga i en hårlock. Jag gör även egna fotoalbum till vår dotter, vid sidan om de album som är "våra".

• Twillan

Nummer-bandet som du och din bebis fick runt era handleder!

• MariaF

Jag gör ingen låda men håller för fullt på med att på börja hennes första album. Jag har ett sånt sen jag var liten och det är jätte kul att ha idag!

• Tossan79

En topplista på den musiken som spelades på radion!

• Isha

vi har alla våra navelsträngar...

Svar på tråden Minneslåda