• Maj grodan

Band på dopklänningen?

Undrar hur man ska göra med band på dopklänningen?
    Måste det vara rosa när det är en tjej? Tänkte ha ljuslila.
    Den här klänningen har inget fäste för ban, hur gör man då?
    Ska man göra en rosett av bandet? Fram el. bak?

Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Band på dopklänningen?
  • Etna

Vi hade en gul rosett på miras klänning. Fram alltså. Det fanns inget fäste där heller men det går att trixa fast. (Dt var inte jag som gjorde det...)

• Rödöga

Vi hade vitt band till vår son, våga trotsa rosa - ljusblått!

• Ejnie

Man får göra vad man vill... man måste inte ens ha band...
    Säjer som de andra - våga trotsa rosa-blått!

• Fido

Våra kompisar beställde en ytterst liten bröstbukett med vita rosor (2) med hängande aprikosa band och en ranka "hjärtan-på-tråd". Superfint! Vet dock inte hur de fäste den i klänningen.

• delifi2

fido---->

d låetr jättefint, du ahr händelsevis inte nån bild som man kan få se?

• Mamma till Philip Nova Elliot

Ja de e klart man kan ha lila :)) Det blir jättefint ju! I Philips dopklänning (som varit min o min systers) satt inget band så jag gick ut o köpte ett----ljusblått hehe ;) Sydde i med typ 3-4 stygn och band till rodett med lååånga ändar! man kan göra precis som man vill :)) kram

• Fiffa5

Min guddotter hade lila band o det var jättefint!! Finns det inte plats för banden i klänningen kan man ju som du sa göra en rosett o sätta fast, antingen på bröstet eller längre ner på kjolen brukar vara fint. (Fram så att det syns när ni står framme i kyrkan). Lycka till!

• Sannepanne

Vi hade linnefärgad dopklänning och linnefärgat band.

• ladyhawk

Var sätter man banden?

• Anis

Vi gjorde så att vi knöt små rosetter och sydde fast på hela "kjolen" på klänningen. Titta gärna i mitt bildgalleri om du vill.
    Lycka till!

• skidan

Vår dopkänning har varit min mammas. Hennes bror har oxå haft den. Han har bara pojkar och mamma bara flickor. Mormor bytte därför banden ganska ofta Man syr fast dem med några stygn bara.

• Twillan

Vi hade förvisso ett klassiskt rosa band, men hade funderingar på ett rött! Visst kan du ha ett lila - absolut!

Jag knöt bandet runtom klänningen, med rosett fram och tråcklade fast det på ett två-tre ställen.

• Kayla

Ljuslila låter jättefint tycker jag!
    PÅ vår dotters klänning ska vi inte ha band som hänger ner utan istället sy små rosetter av ett ljusgrått band. Låter konstigt kanske men jag tror att det blir jättefint för tyget går lite i vitt/silver och längst ner ska vi ha spetsbrodyr med dikret grå inslag. Klänningen kommer att passa till pojkar också om vi får fler barn

Svar på tråden Band på dopklänningen?