• Anonym

Varför blöder jag ur rumpan?!

Jag har haft problem nu i flera månader med blödningar från rumpan... Ibland gör det ont när jag skiter om jag är lite hård i magen eller så. Kan kännas som det spricker till där inne då. Men även om jag har diarré så blöder jag! Och då gör det inte ens ont. Ofta om jag sätter mig på toa, sätter papper för rumphålet och krystar så är det massa blod på pappret! Börjar bli orolig... Är det vanliga hemmorojden mån tro? Hjälper salvor och suppar på apoteket i sånt fall?
    Är inte gravid och har inga barn.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Varför blöder jag ur rumpan?!
  • Räkans mamma

Låter som hemmorojd. Prova Xyloproct suppar. Om inte det har blivit bättre inom en vecka -gå till läkaren.

• Bettiz

Så fort man blöder upprepade ggr bör man nog uppsöka en läkare. Det kan ju vara vanliga hemorojder med det kan även vara fistlar, polyper, tarmsår, magsår, kolit m m. Jag tycker du ska gå till en läkare och göra en undersökning!

• Thèresé  1982

Tycker som bettiz att du bör uppsöka läkare....något som är rätt vanligt till att man blöder är en sådan enkel sak som att man äter för lite fibrer men för att få ett bra svar och slippa ha ont och vara orolig så kontakta en läkare.

• Anonym

Äter MYCKET fibrer och dricker mycket vatten. Har tänkt gå till läkaren men tycker det känns pinsamt... Vet att jag inte bör skämmas men jag gör det! Antar att dom kommer vilja göra en anal undersökning och det känns förjävligt! Men min plan nu är nog att först prova hemmorojd suppar och salva, och sen om det inte blir bättre gå till läkaren.
    Tack för svaren!

• Anonym

Jag hade lika som dig förut och jag köpte hemorrojdersalva och såna där piller man stoppar upp, vart bra på några dagar.
    Jag skulle nog prova det först om jag vore dig om inte det hjälpte måste du ju söka läkare.

• Anonym

Tack för svar, sista anonym!

Svar på tråden Varför blöder jag ur rumpan?!