• gutegirl

Sonic-tårta

Jag gillar att pyssla med kakor och praliner,( äter gärna upp dem också , )och tårtor och så, och nu vill min son som snart fyller 7 ha en tårta med Sonic the Hedgehog på. Hur gör jag för att kopiera en bild på figuren till tårtan? Är sockerpasta eller marsipan bäst? Vill ha så många tips som möjligt!
    Tänkte att tårtan ska vara rund med gult/orange lock och så figuren ovanpå.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-18 13:10:23:
    Finns det ingen tårtmänniska online? VAr är tårt-tråden? Hittar inte den!*letar*

• Svar på tråden Sonic-tårta
  • JFL

Hmmm några alternativ finns det:

1. Skissa upp bilden på en bit bakplåtspapper i blyerts. Vänd och lägg på vit rund bit utkavlad sockermassa, gnugga av blyertsbilden på massan och fyll i med ätbarfärg. Sen är det bara att lägga på den på tårtan.

2. skissa upp och klipp ut delar i papper. Kavla ut färgad sockermassa och skär ut delarna i olika färger och lägg ihop så att bilden skapas.  (Om du fattar vad jag menar)

3. köper en färdig tårtoblat med Sonic på och lägg på tårtan.

4. Beställer från ett företag som skriver ut bilder på tårtan, då kan du bara hitta favoritbilden och skriva ut. Du kan skriva namn och grattis och allt sånt på bilden direkt i datorn innan du beställer bilen och då får du den precis som du vill ha.

ღMor Jennyღ
Svar på tråden Sonic-tårta