• FruSöderström

j**la symaskin!!!!!

Nu är jag så satans less på denna maskin!!!
    Den trasslar ihop sig hela tiden, det går inte att sy tre centimeter ens!

När jag syr (med trådspänning 4) så rullar övertråden ut sig längst upp vid trådrullen och det trasslar sig där under. ökar jag trådspändheten så går övertråden av....åhh, jag blir tokig, vill ju ha upp gardinerna.

är det någon som vill hjälpa mig (igen) vad kan vara felet?

• Svar på tråden j**la symaskin!!!!!
  • bambigirl

Min maskin krånglade så förut. Jag hade trätt undertråden fel. Den skulle in ordentligt i en skåra och det hade jag missat.

• FruSöderström

åh, vad jag önskar att jag hade gjort det felet. J ag har trätt om tusen gånger, spolat om, och trätt steg för steg samtidigt som jag har tittat på bilder i instruktionsboken utifall att jag skulle ha missat något....hopplöst!

• bambigirl

Hmm... *tänker* Det kan inte vara att tråden är fel för tyget eller nåt...? Eller att klockan är för mkt och att den är trött?

• FruSöderström

Isåfall är den väldigt kvällstrött, jag började vid 8......grrrr

Jag kan inte tänka mig att tråden är fel, jag köpte tyget och tråden samtifigt och det var hon på affären som tog den tråden, hon borde ju veta....hon verkade så kunnig i övrigt...

HJÄLP!!!

• Sammet

Kan det vara så att maskinen behöver en genomgång?
    Min krånglade och jag började damma ur den, vilket inte var så lätt då jag inte kunde öppna maskinen. Men jag fick ut MYCKET damm och sedan gick den lättare.

Prova trådspänningen från 1- högsta siffran på en provlapp, se vart det blir bäst.

Det där med undertråden; i skolan fick man ju lära sig att spolen med undertråden ska snurra som klockan när den ligger i "hylsan". Jag vet inte om det gäller alla maskiner men prova åt olika håll.

Annars kanske du behöver lämna in den på genomgång.

Lycka till med maskin och gardiner!

• llj

På min maskin ska spolen snurra åt "fel" håll... Gav dig rådet i din förra tråd att kolla så du har rätt spole... Det är olika höjd på olika spolar o det var det som var mitt problem o jag hade också en massa trassel med tråden innan jag kom fram till det... Värt att kolla

Svar på tråden j**la symaskin!!!!!