• kvinna1986

vill veta allt om livmoderinfektion

någon som haft livmoderinfektion? någon som vet nått om det? vill veta allt...hittar ingen information knappt! nån som vet om man kan se om man har livmoderinfektion genom vul?

• Svar på tråden vill veta allt om livmoderinfektion
  • SofiaD

Hej,
    varför misstänker du att du har infektion i livmodern? Det syns nog på vul, undersökning, prover och symtom tillsammans.

Mina barn - mitt allt!
  • Beach

Jag vet inget om det...Men är själv orolig.
    Haft "mensvärk" i flera veckor.....och även lätt feber från & till. Vet inte om febern är förkylning. Men lite oroande är det.
    Hade MF den 1:a aug....& mensen nu efter var olidlig. Gjorde as-ont.  Men det konstiga är att det fortfarande moler där nere, fast den är slut.    Är livrädd att jag fått nån infektion eller nåt.

• SofiaD

Beach
    Har inte febern försvunnit med förkylningen och du fortfarande har ont ska du kanske ringa bm och prata med henne.

Mina barn - mitt allt!
  • Beach

Ja, funderar på det. Ska vänta nån dag & se om det går över.

• Lilla Mjau

Jag fick en infektion i livmodern när jag var 19 år. Det kändes som en stor knuta när jag låg på mage (som om man hade en knuten näve där livmodern satt). På UL och prover syntes det att jag hade livmoderinflammation och jag fick antibiotika direkt. Och blev bra!

Mina symtom var alltså "knuten hand" i magen, ont och ont vid sex. Inga andra konstigheter alls. Jag sökte mest för jag var rädd att jag var gravid, annars hade jag nog kunnat gå mycket längre med dettta!

Lycka till!

Många säger sig ha sett en ängel. Jag har hållit en i min famn...
  • kvinna1986

jag har gjort vulmen hon kunde inte se om jag hade nån infektion eftersom jag hademin mens... har ofta molvärk i magen.. lätt febrig emellanåt....

• kvinna1986

lillamjau: vet du vrf du fick livmoderinflammation?

• Lilla Mjau

kvinna1986: troligtvis pga att jag badade i pool utomlands strax innan mensen började. De trodde att det funnits bakterier kvar som sen letat sig upp på nån vänster. Så trodde läkarna iaf, annars vet dom inte varför jag fick det.

Många säger sig ha sett en ängel. Jag har hållit en i min famn...
  • stjernan

Jag har nyligen haft livmoderinfektion. Hade molvärk som kom och gick till vänster i "tjejmagen". Ingen feber dock. Gyn undersökte och konstaterade infektion. Med VUL ser man sällan infektioner. Det känns när man "klämmer" på rätt ställen att det är infekterat. Gå till gyn och få det kollat! Man får penicillin mot det.

• UngKvinna

hmm ja hon klämde inte nånstans.. utan kollademed vul o tryckte på magen.... fick du jätteont när hon klämde nånstans då eller?

Svar på tråden vill veta allt om livmoderinfektion