• Anna B

Bristningar som kliar?

Så har bristningarna kommit... och de kliar! Jag smörjer, men det fungerar inte så bra. De har tom blivit upphöjda, som eksem. Jag använder en eksemsalva och det lindrar lite. Ska det vara såhär?

• Svar på tråden Bristningar som kliar?
  • Änglatuss

japp

det kliar då bristningarna kommer
    hjälper inte attsmörja, jo möjligtvis för klådan en stund
    men inte emot bristningarna

jag smorde hela grav,men ser ut som en zebra idag
    men så har ja burit det finaste som finns

Räcka ut tungan

• Pysselgalningen

Kan vara så att du fått en retning i huden av att bristningarna kommer snabbt. Använd en miild kortisonsalva och smörj in med mjukgörande, testa vad som är bäst för dig, en body milk eller fet kräm. Inte hundra på att det hjälper helt mot klådan, men det brukar göra det.

• Mamma Lotta

Prova Weledas olja mot bristningar den lindrar klådan den finns i hälsokosten, kostar visserligen lite men den funkar!

• Anna B

Tack! Nu använder jag Body Shops cacaostift och receptbelagd kortisonsalva mot eksem jag haft tidigare pga torr hud.

• MrsNelson

Använd inte kortison!!!! kosrtison kan orsaka bristningar!!!
    främst om man äter kortisontabletter, men jag hade eksem på magen, (inte gravid) och eftersom jag hade eksem på benen innan och hade salva till dom så smörjde jag med den...och vips hade jag 4 fula streck på magen....jag är inte överviktigt och hade inga bristningar innan!

• Anna B

Jag har varit till läkaren för klådan och fick Tavegyl utskrivet, gäsp (röd triangel)! Jag lämnade även blodprov för levervärden och gallsyra. Troligtvis är det inte det eftersom klådan är så koncentrerad till bara bristningarna, men det skadar inte att kolla.

Kortisonsalvan jag har är helt ok att använda, men hjälper inte så mycket eftersom klådan kommer "inifrån".

Svar på tråden Bristningar som kliar?