• LadyLee

Resevagn - paraplysulky eller BT Jogger!? Råd önskas...

Hej!

Jag behöver lite råd och tips från er som har erfarenhet

Vi tänkte köpa en lite smidigare vagn som inte tar så mycket plats när vi reser (vår Emmaljunga Citycross tar ju upp heeela bilen). Automatiskt tänkte vi då på en paraplysulky, för jag lätt ska kunna ha med mig den om jag åker tåg också. Och även om man åker utomlands så är det ju smidigt.

MEN samtidigt så är jag sugen på en Babytravel Jogger eller liknande, det är ju mer komfort och är liten ihopfälld. Jag ogillar egentligen paraplysulkys för de verkar obekväma. Hur resonerar ni andra? Har ni några tips att dela med er? Kanske behöver man båda?

Tack!

• Svar på tråden Resevagn - paraplysulky eller BT Jogger!? Råd önskas...
  • bubbli

babytravel Smart e skitbra enligt min åsikt... den tar ingen plats alls ihopfälld,men har fullt liggläge och är supersmidig att köra...!

• bubbli

den är jäkligt lätt åxå kan jag tillägga,men känns ändå stabil!

• Scruffy

Vi hade en EL Crossway-05.
    Den var tung och tog ju i princip upp hela bagageutrymmet, och vi har en STOR kombi.
    Jag sålde den för 1 månad sedan och vi köpte en BT Jogger. Nu har vi inte lastat den så mycket för vi har även en MacLaren som fungerar som shoppingvagn, den ligger hela tiden i bilen. Men den är mycket lättare och tar mycket mindre plats än EL.
    Vet inte om det här hjälper dig.

• hanna 86

Vi hade en emmaljunga citycross men bytte för några veckor sen till en BTjogger...
    Hur smidig som helst! Tar inte ens hälften av det utrummet EL tog....
    Tänkt bara som till vinter att inte ta en vagn med för små hjul (om du nu ville ha en sulky menar jag) blir nog inte alls samma komfort!

Måste bara tipsa om en annan vagn också! Lite dyrare men mycket smidigare är BTjoggern!

Easy Walker sky.... Den blir minimal ihopfälldbar....

Ivaldi 051111
Svar på tråden Resevagn - paraplysulky eller BT Jogger!? Råd önskas...