ska man gå ut med förkyld bebis ?
Jag skulle inte låta mig hindras när det gäller barnvagnspromenader i alla fall. Vid hög feber kan det nog vara bra att kylas ner lite.
Jag ringde faktiskt BVC igår och kollade med dem. Det är inga problem enligt dem, då bebisen ligger ombonad i vagnen (om du hade tänkt ta med vagnen?). Jag ska ta ut min lilla snoris idag iallafall...!
Hej!
Jag tror att barnen BEHÖVER gå ut när de är förkylda, då behöver de frisk luft. Men sedan räcker det ju att de ligger i vagnen....
Kram Alexandra
jag har fått höra att dom mår BRA av att komma ut... däremot så kanske man ska försöka hålla ett lite lugnt tempo... inte gunga och leka kull och så... men att sitta i vagnen på prommis eller så skadar inte... tvärtom!!!
man brukar ju känna sig lite mindre tät i näsan om man kommer ut i friska luften, så jag har tagit ut Tuva Li om hon inte har feber.
Jo jag tar med Alexander ut när han är förkyld. Måste ju ut med hunden, o han kan ju inte va själv hemma :))
Även när han haft feber så har han legat i vagnen. Det är inte mycket att välja på!
Det har gått bra, o jag tycker han har vait lite piggare när vi kommit in.
Klä på bebban ordentligt bara sen är det BRA att komma ut. / Nette