• Mollan

Halsfluss - smitta till barn?

Har just varit hos läkaren och konstaterat att jag har halsfluss. Jag fick penicillin. Jag undrade om barnen (6 mån/2 år) låg i riskzonen, men han sa att "de är i stort sett immuna mot sånt". Har era små haft halsfluss någon gång och hur vet man? Barnen har varit snoriga och haft feber och idag när vi kom hem hade lillkillen (2 år) 38.8 grader. Borde man inte testat barnen också?

• Svar på tråden Halsfluss - smitta till barn?
  • Luddvar

Märker du att barnen inte vill äta eller dricka då kan de ju ha smittats. Då skulle jag åka till läkaren om jag vore du. Men inte innan dess. De kanske bara är vanligt förkylda. Inte för att det är så kul det heller. Jag vet. Krya på dig din stackare.

• Luddvar

Glömde skriva att min sambo fått halsfluss några gånger men varken jag eller barnen har smittats. Tack och lov.

• Mollan

Nä, jag frågade lillkillen om han hade ont i halsen och han sa "näe". Och det gjorde rejält ont i min hals när vi åt tomatsås förut, men han klagade inte. Så det är nog bara ett återfall av förkylningen. Eller tredagarsfeber, som lillasyster troligen haft i helgen.

Är det någon som haft små barn som haft halsfluss?

• Max mamma

Jag LOVAR dej att du märker om barnen får halsfluss!!
    Max hade det 5 ggr på 3 mån. våren 2004...

JÄTTEHÖG feber å svindålig var han alla ggr.

• Mysterious

Min dotter har haft halsfluss flera gånger UTAN feber så nej dom behöver inte visa det på det sättet..

Men oftast så äter dom dåligt och vill mest dricka.

Nothing else matters...
  • Mollan

Mysterious - hur gammal var din dotter när hon fick halsfluss?

Svar på tråden Halsfluss - smitta till barn?