• SkåneEmma

Känner alla att livmodern växer??

Är i v.9 och undrar om det är konstigt omamn inte känner spänningar eller värk i magen? Har läst att man har värk eller så när livmodern växer men jag känner sällan något i magen. Mår dock illa mest hela tiden och har ömma bröst.

Är det så att alla inte känner av att livmodern växer?

• Svar på tråden Känner alla att livmodern växer??
  • Kakan83

Jag kände inte av att livmodern växte förrän i förra veckan och då var jag i vecka 16. Då kändes det som jag hade mensvärk.

Längtar efter dig pyret
  • smurfis75

Har varit gravid 2 gånger och jag har inte känt av livmodern, vad jag vet iaf.

• SkåneEmma

Vad bra att höra! :)

Fler?

• AnnaGBG

I perioder har jag kännt det men ibland har det ju varit relativt smärtfritt Med andra barnet hade jag inte alls lika mycket småont i magen jämt.

Det dröjer ett tag innan du kommer in i en växtspurt, så allt är säkert som det skall.

• SkåneEmma

Tack alla! ja ibland blir man lite nojig, tror att jag läser för mycket här på Fl. :)

• linhen

Nä, jag kände inget under första graviditeten. Denna gången har jag kännt en viss trötthet när livmodern har växt - men först mycket senare i graviditeten!

• Chaam

Är i V 18 men har inte känt någon växtvärk alls... Men magen växer iaf för jag har fått köpa nya byxor... ;)

• LJL

Först nu i v27 börjar jag känna att det spänner och drar i magen..Inte känt av det minsta innan.

• hoppasblimamma

Hej! Jag känner inte heller av att livmodern växer, och inte syns det nåt heller. Är i v 11. Men en kväll, tror det var i v 9, då fick jag mensvärk i korsryggen och blev rädd att det var nåt fel, men sedan dess har jag inte kännt nånting.

• ligo

jag har inte heller känt av att livmodern växer under alla mina graviditeter... hehe förutom att man blir mer och mer otymplig..  

men jag antar att det inta alls var frågan,, men förövrigt så har jag inte känt av det..

• mette

Japp kände det! Lite knip och kramp. Nästan som mensvärk.

• Socialen

Jag känner det dagligen, som molvärk eller mensvärk i underlivet. Men däremot mår jag inte särskilt illa som andra gör. Så ta det bara lugnt, vi verkar alla känna av olika saker och olika mycket. Så länge jag inte börjar blöda eller få akuta smärtor tänker inte jag oroa mig, har jag bestämt

• ZanniZ Me

Jag har inte känt speciellt mkt av det ja har dock haft två små blödningar redan och då hade ja bara lite ont som mensvärk men annars har det inte varit något annat....

• Trossens mamma

Kände en del med ettan men denna gång inte ens hälften så mkt.

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • Tett82

Hej!
    Är också i vecka 9 och känner nästan inget i magen heller, eller u ikväll kändes det lite, men et inte vad det var, för jag är så uppblåst i magen också.. Men det verkar vara fullt normalt att inte känns så mycket än! = )

Svar på tråden Känner alla att livmodern växer??