• Moris

Flytande margarin

Hej!
    Undrar om man kan använda flytande margarin (Milda) till när man gör barnmat. 5 månader e vår dotter som jag gör maten till.

//Moris

• Svar på tråden Flytande margarin
  • Fru J

Det måste vara osaltat eftersom barnens njurar inte är tillräckligt utvecklade ännu.

• kobra

Använd äkta smör, inga konstigheter i det. Margarin är omtalat för att innehålla nåt som inte är så bra, minns inte vad det är nu

• Moris

okidoki, har använt osaltat smör. Tänkte bara om man kunde använda flytande. Fortsätter med osaltat.
    Tack tack!

• Venus

Vi använder Becels flytande till barnmaten...
    Innehåller inget salt... *kollade extra noga igen *

• Etna

Kan du inte använda rapsolja ist om du vill ha flytande?

• Maggis

Rapsolja använder vi till all matlagning. Nyttigt, flytande och osaltat. Kanonbra!

• Moris

jo visst kan jag det. Funderade bara... eftersom det ej står att det e salt i Milda flytande.

• Etna

Har flytande smör- o rapsolja hemma. Där står det att det är koksalt med. Har faktiskt inte en aning hur mkt salt som är skadligt, antar att när jag var liten fick jag i mig en del salt. Mamma matade en med kalvsylta. Typ

• Rödöga

Använder också nästan alltid olja till maten, nyttigt fett för alla.

• Millans hustru

bvc sa till oss att man ska ge rapsolja alternativt flytande margarin. men jag blir osäer nu när jag läser om detta med salt i margarinet. Måste kolla igen med bvc. Däremot tror jag inte man ska ge vanlig matolja.

• Jennie Brunflo

Vanlig matolja går bra!

Anledningen till att rapsoljan är att föredra är fettsammansättningen samt smaklösheten.

Men matolja går bara bra.

Svar på tråden Flytande margarin