Flytande margarin
Hej!
Undrar om man kan använda flytande margarin (Milda) till när man gör barnmat. 5 månader e vår dotter som jag gör maten till.
//Moris
Hej!
Undrar om man kan använda flytande margarin (Milda) till när man gör barnmat. 5 månader e vår dotter som jag gör maten till.
//Moris
Det måste vara osaltat eftersom barnens njurar inte är tillräckligt utvecklade ännu.
Använd äkta smör, inga konstigheter i det. Margarin är omtalat för att innehålla nåt som inte är så bra, minns inte vad det är nu
okidoki, har använt osaltat smör. Tänkte bara om man kunde använda flytande. Fortsätter med osaltat.
Tack tack!
Vi använder Becels flytande till barnmaten...
Innehåller inget salt... *kollade extra noga igen *
Kan du inte använda rapsolja ist om du vill ha flytande?
Rapsolja använder vi till all matlagning. Nyttigt, flytande och osaltat. Kanonbra!
jo visst kan jag det. Funderade bara... eftersom det ej står att det e salt i Milda flytande.
Har flytande smör- o rapsolja hemma. Där står det att det är koksalt med. Har faktiskt inte en aning hur mkt salt som är skadligt, antar att när jag var liten fick jag i mig en del salt. Mamma matade en med kalvsylta. Typ
Använder också nästan alltid olja till maten, nyttigt fett för alla.
vanlig matolja... går det?
bvc sa till oss att man ska ge rapsolja alternativt flytande margarin. men jag blir osäer nu när jag läser om detta med salt i margarinet. Måste kolla igen med bvc. Däremot tror jag inte man ska ge vanlig matolja.
Vanlig matolja går bra!
Anledningen till att rapsoljan är att föredra är fettsammansättningen samt smaklösheten.
Men matolja går bara bra.