• NenniePennie

Påsar/svullna ögon!

Hejsan vänner!

Är det någon där ute som vet vad man kan göra åt svullna ögon? Brukar vakna med svullna ögon och sen håller det i jättelänge.. Det beror inte på sömnsbrist, tror jag i alla fall. Jag vill ju inte gå lägga mig kl 21 varje dag för att slippa svullna ögon.

Har även ringar under ögonen, blå. Hur får man bort dessa?

Det värsta är ändå svullnaden, det är inte lika lätt att sminka över som de blå ringarna.

Alla tips är välkomna!! Säg gärna bra produkter, men också "huskurer"

Tack på förhand

• Svar på tråden Påsar/svullna ögon!
  • Näckrosen

Påsarna har jag ingen bra lösning för, men de blå ringarna KAN vara järnbrist.
    /Cia

• NenniePennie

jaså där ser man. vad ska man äta då ?

• NenniePennie

puffar lite försiktigt

• Neelah

Järn får man från gröna grönsaker som broccoli och spenat.

• NenniePennie

ååh. jag äter väldigt lite grönsaker. får bättre på mig då. hehe

• Lychee

jag brukar använda en gel från make up store som är rätt bra mot svullna ögon, speciellt såna där "jag har gråtit hela natten" ögon. Lägger den i kylen ett tag o sen lägger jag på dem..

lägga gurka på ögonen är bra oxå. men det känns läskigt tycker jag.. det svider i ögonen på mig..

• Aaliyah

En bra, gultonad concealer täcker det mesta. Grunda med en ögongelé (bara under ögat), lägg på ganska mycket concealer under ögat och tona ut. En concealer ska vara en ton ljusare än huden.

• Aaliyah

Och så kan man förvara två teskedar i kylen och lägga dem mot ögonlocken om de känns svullna.

• NenniePennie

tack för tipsen, nu ska jag sova så det inte blir ännu mer svullet

• Fyrabarn

har samma problem som du och testat det mesta...
    inget slår Shiseido eye soother. Dyr som attan,
    men väl värd varenda krona.

• Koalan

Clinique All About Eyes, mot puffs and dark circles.

Urbra!

• CherstinBovington

Billigaste alternativet, ovh det som funkar bäst tycker jag, är, köp kamomillte påsar, och lägg i blöt i varmt vatten. Efter en stund ta ur dem,  och låt de kylas. Lägg påsarna på ögonen i 15-20 minuter morgon/kväll. Funkar kanon"

• Anderssonskan

Jag är ofta så på morgonen, hyvla gurka och skär itu dom så du får hlavmånar och lägg under ögonen, funkar garanterat...

• AnThor

Påsar under ögonen på morron är ofta ett tecken på vätskebrist. Sedan funkar ju tunna kalla gurkskivor oxå bra... ( ca 15 min )

• Anderssonskan

S2BMrsT

Ja man kan tro det, men jag är beroende av vatten och tror inte att det alltid beror på det, fast kan man ha västskebrist och ändå dricka flera liter vatten om dagen, dricker minst en liter på kvällen framför tvn, en jäkla massa springande på toaletten blir det iof *asg*

Svar på tråden Påsar/svullna ögon!