• sweety24

vatten smakar illa!

Är det flera än jag som inte kan dricka vatten för att den smakar blä. Jag hatar vatten nu när jag är gravid och det gjorde jag med sonen ochsá.Annars när jag inte är gravid älskar jag vatten och dricker ca 2 l om dagen . Det är det värsta som finns att gá omkring och má illa pga av att man druckit vatten.
    Är i vecka 12

• Svar på tråden vatten smakar illa!
  • Jesster

Drick inte rent vatten då Du kan ju smaksätta det med lite saft eller nått för att få bort smaken. Själv tycker jag att frukt och grönsaker är bläh...

• sweety24

Jag kan inte dricka vatten, safter jaa, att som har med vätska att göra. Usch det är sá hämskt! Jag torkar ut snart... BM sa att det är viktigt med att dricka men jag gör inte det för jag spyr. Om det fortsätter sá kommer jag att ligga i sjukhuset.

Tack för tippset ialafall..

• Jesster

Försök att äta mat med mycket vätska istället då. Pasta med såser t.ex. Man får i sig mycket vätska med mat och nu är det ju inte fullt så varmt ute längre så man behöver bälga i sig vätska längre.

• sweety24

Jesster : hehe, jag drömmer faktisgt om pasta med tomatsás ofta. Jag kanske ska äta lite oftare av det

• mallab

Kokade ingefära och drack vattnet efter att det stått i kylen. Det enda jag kunde dricka under förra graviditeten.
    Testa det

• sweety24

ska prova! Kallt vatten smakar lite bättre men fortfarande bläää...

• Jesster

Kan du äta grönsaker? Gurka och tomat t.ex? Gurka innehåller ju 97% vatten

Svar på tråden vatten smakar illa!