• hanna  f

hjälp mig att sluta röka...

Hej..
    Någon här som lyckats att sluta röka.?? Några tipps på hur ni lyckades..fick ni några oönskade biverkningar typ viktuppgång eller dåligt humör? snälla snälla ge mig lite pepping..

• Svar på tråden hjälp mig att sluta röka...
  • StoltMama

Lukta på dina fingrar efter att du rökt.... tvätta händerna o lukta sen  efter, de luktar rök. Kolla på din tunga den e vit o äcklig. Lukta på en fim o äcklas???
    Vet inte bara tips!

Vitt=Frihet, Grönt=Fred & Rött=Blodet, Som vi KÄMPAR FÖR! Libanon In&Ut
  • vadskajaghetadå

jag åt halstabletter, nikotintuggumin och lakrits, har aldrig tyckt att det vart gott att röka och äta sånt.

slutade med en del vanor eller rättare sagt var tvungen att t. ex sluta prata så mycket i telefon, kunde ett tag inte ens träffa närmsta vännen som rökte pga att vi är såna storrökare ihop.

fimpa för gott och trappa inte ner, det kommer nästan alltid en dag då man röker mer och får dåligt samvete.

när jag rökte undrade jag vad man gjorde av all tid (hade inte barn )

trodde aldrig att jag skulle sluta tänka på cigaretter, hade rökt i 7 år när jag slutade och rökte kanske 20 cigg om dagen, det tog kanske 3 månader tills jag slutade att tänka mycket på cigaretter - det var lättare än jag trott - lycka till!

kram!!!!!!!!!!!!

• vadskajaghetadå

just det!

sök upp fakta om rökning, kolla på filmer om rökning, det hjälpte mig MYCKET!

• Emin éMinÄlskling

Nikotinplåster är bra! Lakrits tuggummi och läkerol lakrits

• hanna  f

tack..för ditt svar sannispannis..fick du några typ biverkningar..jag vet att det låter ytligt i sammanhanget men undrar endå om du gick upp i vikt??

• vadskajaghetadå

nä för jag hade giftstruma då, jag jobbade i en kiosk med massa godis och åt och åt...

när man har struma har men en väldigt hög ämnesomsättning och man kan äta hur mycket man vill, annars hade jag gått upp i vikt för jag åt mycket godis.

kaffe drack jag också mycket men det gjorde ju inget.

äh det kan ju vara viktigt i sammanhanget, många går ju upp i vikt, inte så kul men hellre ett par kilo än att dö pga rökning

• hanna  f

sannispannis..tack igen ..

• pusselbitar

Läs Allen Carr´s bok Äntligen ickeröckare. Den öppnade ögonen på mig iaf.
    Men det som verkligen fuknade var motivationen till en bebis. Jag slutade röka en månade innan vi började inseminera eftersom det minskar fertiliteten.
    Lycka till!!!

• fatima

Mitt råd är att tänka på de som sitter på solstolar och gottar sig i rikedom som de skapat genom att förgöra dina lungor,hur de skrattar o tänker hur dumma folk är medans de håvar in pengarna.

Prata med en naturläkare som kanske kan ge dig en ört att tugga på som dämpar suget.

• Rude Billy

Jag har försökt sluta röka MÅNGA gånger och den ända gången som har funkat var när jag blev gravid och fick det bekräftat svart på vitt att jag verkligen var med barn...

• Teskedsmamman

Jag har haft min första nicofria dag idag!

Jag har använt Nicorette Microtab under ett par veckors tid och när de tog slut igår så bestämde jag mig att inte köpa nya idag! Det har gått jättebra!
    Blev iofs rökfri i feb05 när jag väntade min minsta son, feströkte i somras och fastnade och är nu loss igen!

Visst, humöret har inte varit på topp idag men det har gått ändå, en ny dag imorgon. Vikten har jag inte märkt nåt av någon av de 2 andra gångerna jag slutat röka, men det har ju varit i samband med graviditet. Den här gången är jag inte gravid och tänker inte trilla tillbaka igen!

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • gabriella83s mamma

Jag slutade röka 2001.Bestämde ett datum(15/6) som jag förberedde mig på.Kvällen före datumet tömde jag askkoppar,slängde resten av cigaretterna och informerade alla min vänner om vad som gällde;ingen rökning i närheten av mig.Jag tuggade sönder pennor,hade tuggummi osv..Försökte att inte småäta.När en månad gått kände jag mig stolt över mig själv.Eftersom oväntade pengar(cigarettpengarna)fanns i plånboken,kunde jag gå och shoppa dom där snygga skorna jag längtat efter....Jag är fortfarande röksugen ibland,men suget har blivit mindre och mindre.Har aldrig haft återfall.

Svar på tråden hjälp mig att sluta röka...