• Knoddas

    Illamående efter missfall?

    Hejsan!

    Jag vet inte om jag hade mens eller ett tidigt missfall för ca en vecka sedan. Blödde i två dagar, sen uppehåll en dag och lite blod igen en dag. Kändes inte som min vanliga mens direkt ...Hade haft molvärk ett bra tag innan och även mått lite illa. Nu har jag börjat må illa igen och har fortfarande känningar i nedre delen av magen, fast mer stickande ...

    Någon som vet om man kan ha ett tidigt missfall och sen må illa? Kan symtomen liksom finnas kvar och i så fall hur länge?

    Kram!

  • Svar på tråden Illamående efter missfall?
  • Juno

    Jag hade symptom i ca 12 dagar efter mitt tidiga missfall. Yr och illamående. På dag 10 testade jag fortfarande positivt. 14 dagar efter kände jag intgenting och då visade testet också negativt

  • Isha

    fast jag blödde efter att jag blev gravid, jag trodde det var mens, fast det kändes inte alls som det, det var innan jag testade positivt. min bebis fanns nog redan då o nu mår bebis bara bra kolla med läkare.

  • Tant Green

    De symptom jag redan hade fortsatte ett par veckor efter mitt tidiga mf, men det kom inga nya.

  • Knoddas

    Tack för era svar tjejer!

    Vet inte vad jag ska tro. Antingen hade jag tidigt missfall eller så var det en vanlig mens och jag har bara inbillat mig alla symtom. Eller så är jag gravid, fast det vågar jag knappt tro på ...Vet inte när jag ska våga testa. Jobbigt om det visar positivt fast jag haft missfall och det finns kvar hcg ...

    I alla fall så känns det så jobbigt att inte veta vad som händer i ens kropp. Grav-symtom, blödning och nu grav-symtom igen - förvirring!

    Isha - hur var din mens som du hade under graviditeten? Och hade du grav-symtom då?

  • Isha

    ja jag hade gravsymptom då med men jag testade några dagar innan jag blödde o då var det neg.. så det var för tidigt att testa men jag hade börjat må illa o så.jag brukar blöda i ung 6 dar när jag har mens, nu blödde jag bara typ två, o ingen mensvärk eller så heller, bara blod. men bebis mår bra där inne fick lyssna på hjärtat för första ggn igår o det ar det häftigaste jag har gjort i mitt liv!!

  • Knoddas

    Isha, vad kul att du har en bebbe i magen!!! Häftigt att höra hjärtljud!

    När testade du positivt?

  • Isha

    när jag inte fick mens en månad efter den underliga blödningen. o då var det vääldigt positivt..

  • Majson

    Väcker liv i denna tråd. Hade misstänkt missfall i veckan. Plussade på äl+15, hade inga symtom utom utebliven mens. Men började sedan blöda och fick ont. Blödde ca 2 dagar, inga floder, inga klumpar. Tyckte inte plussen blev starkare eller svagare under de dagarna. Men nu har jag fått symptom som jag inte hade innan MF, illamående bland annat.

    Tänkte testa mig igen efter helgen, men kan man få "nya" symtom efter ett MF? Hade ett svagt plus så det kan ju inte röra sig om så höga hormonhalter om det nu va ett MF? Är förvirrad.

Svar på tråden Illamående efter missfall?